شهروز دل‌افکار در مورد سریال بازپرس عنوان کرد:

جبر جغرافیایی و شکل‌گیری یک شخصیت ملموس!

من از فیلمنامه و شخصیت خودم خیلی خوشم آمد چرا که از سیاه و سفید بودن کامل خارج بود و شخصیت بد و منفی هم نبود.


شهروز دل افکار بازیگری است که در سریال بازپرس نقش مرتضی را بازی می‌کند. او جوانی است که به تحریک نامزدش ندا (نیلوفر پارسا) قصد مهاجرت و زندگی در خارج از کشور را دارد تا به آرزوهایش برسد. مادر و خواهرش در خانه کار می‌کنند تا بتوانند زندگی را اداره کنند و پدرش هم مرد فقیری است. حالا  مرتضی به خانواده پشت پا می‌زند تا بتواند خوشبخت شود.

گفتگوی شهروز دل‌افکار با ماهنامه صبا را درباره این سریال و نقش مرتضی در ادامه می‌خوانید.

  • به عنوان یک بازیگر چه چالش‌هایی برای ایفای نقش در «بازپرس» داشتید و چقدر خودتان را به این نقش نزدیک دیدید؟

گروه این مجموعه کاربلد و دوست داشتنی بودند و در مراحل تولید چالش عجیب غریبی نداشتم. کاراکترهایی که در این سریال بود، مثل شخصیت‌هایی است که همیشه در اطرافمان می‌بینیم و باورپذیر بودند. مثل شخصیت مرتضی که پدر و مادرش را در فشار می‌گذارد. این برایم جذاب بود که نقش پسری را ایفا کنم که با توجه به گرفتاری‌هایش به جای اینکه خودش سخت تلاش کند سرمایه اولیه را برای تغییر زندگی‌اش از پدر و مادری که در سطح متوسط رو به پایین جامعه هستند، طلب می‌کند. او ملموس است و ما به ازای چنین افرادی را در جامعه دیده‌ایم. در مجموع بسیار خودم را به نقش نزدیک دیدم و چالشی با آن نداشتم.

  • نقش شما خاکستری‌است، به باورپذیری آن اشاره کردید اما چه‌ شد که جذب آن شدید؟

رنگ نقشی که ایفا کردم کاملا خاکستری است و با وجود اتفاقاتی که گریبان پدر و خانواده‌اش را می‌گیرد او به دنبال کارهای خودش می‌رود. من از فیلمنامه و شخصیت خودم در آن خیلی خوشم آمد چرا که از سیاه و سفید بودن کامل خارج بود و شخصیت بد و منفی هم نبود. نقش من حاصل جبر اجتماعی، محیطی و جغرافیایی است و خیلی به دل من نشست.

  • دوست دارید آینده فضای حرفه‌ای شما به کدام سمت برود؟

دوست دارم با آدم‌های بیشتری آشنا شوم و کارهای بیشتری انجام دهم.

هرکار من را با افراد جدیدی روبه رو می‌کند و همین می‌تواند تجربه‌های بسیاری برای من به همراه داشته باشد. به عنوان مثال در همین سریال من با هنرمندان پیشکسوتی همبازی شدم که یک دنیا برای من تجربه داشت. امیدوارم بتوانم به بهترین شکل ممکن از این تجربه‌ها بهره ببرم و در کارهای بعدی‌ام استفاده کنم.

  • به هم بازی شدن با چهره‌های توانمند و پیشکسوت اشاره کردید. در این سریال نقش شما در مقابل چه شخصیتی نمود پیدا می‌کرد؟

مهدی فخیم‌زاده که برایم خیلی دوست‌داشتنی است و در همه آثارشان درخشیده، این بار نیز در «بازپرس» به خوبی به ایفای نقش پرداخته‌ است. البته بهتر است اسم شخص خاصی را نبرم چرا که همه بازیگران این سریال به نوبه خود حرفه‌ای و عالی هستند اما بیشتر تبادل بازیگری و ایفای نقشم در «بازپرس» با مهدی فخیم‌زاده بود و همین تقابل برای من درس‌های بسیاری داشت که قطعا در روند بازیگری‌ام بسیار موثر خواهد بود.

  • به نظرشما «بازپرس» با توجه به اینکه موضوعی واقعی دارد، کدام نیاز جامعه را پاسخ می‌دهد؟

به نظر من هرکس در هر جایگاهی که هست اگر بهترین کار را انجام دهد و درست‌ترین تصمیم را بگیرد مملکت پیشرفت می‌کند. اگر این سریال فقط یک نفر را مجاب به تصمیم‌گیری درست کند کارکرد خودش را دارد و آن وقت می‌توان یک جامعه خوب داشت. خواستگاه هنرمند عشق است و ما زاده شدیم که عشق بورزیم. باید خودمان، را دوست داشته باشیم و عوامل پشت صحنه یک اثر هنری،  همدیگر را دوست داشته باشند تا دل مخاطب بدست بیاید و او هم عشق بورزد که خوشبختانه همه با هم در پشت صحنه «بازپرس» ارتباط تنگاتگی داشتیم و از همکاری با این گروه لذت بردم.

من از فیلمنامه و شخصیت خودم در آن خیلی خوشم آمد چرا که از سیاه و سفید بودن کامل خارج بود و شخصیت بد و منفی هم نبود. نقش من حاصل جبر اجتماعی، محیطی و جغرافیایی است و خیلی به دل من نشست.

 

نویسنده:زهرا طاهریان

کلید واژه:
گروه بندی: اخبار , ویژه ها

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است