یادداشتی به قلم سیامک صدیقی،

تلاش کرده‌ایم صبا رویکردی متفاوت‌ داشته باشد

ما تلاش می‌کنیم برای خوانندگان نازنین این ماهنامه در هر شماره مطالب و موضوعات جانبی که با سینما گره خورده است داشته باشیم و به همه شاکله سینما بپردازیم.


 

سیامک صدیقی دبیر تحریریه ماهنامه صبا به مناسبت سالگرد تاسیس مجموعه رسانه‌ای صبا در یادداشتی به اهداف و رویکرد این ماهنامه پرداخته است.

در این یادداشت آمده است: در این سال‌های مهجور ماندنِ «واژه» از مخاطبان که تیراژِ کتاب به حقیقت شرم آور شده از میزانِ کاستن و سقوط، و تعداد مجله‌های تخصصی به کف رسیده است، تداومِ انتشار نشریات، دلگرمی است و هر تلاش و مداومتی نشاط آور و امید بخش. در این فضای پریشان، مجموعه صبا حالا بیش از یک دهه است که با سینما و تلویزیون و رویدادهای هنرهفتم همراه علاقه مندان است و اکنون در گامی نو و ورود به سالگردی دیگر، دوره جدیدی را آغاز کرده است که امیدواریم با رویکردهای جدید و توجه به دغدغه‌های روز بتواند مخاطبانش را مانند گذشته همراه کند. صبا تولد دیگرش را وامدار حمایت و همراهی همه مدیران دلسوز، سردبیران و خبرنگارانِ پیشین و خوانندگان نازنینی است که از ابتدا با این مجموعه همگام و هم پا بوده‌اند.

تلاش کرده‌ایم صبا رویکردی متفاوت‌تر نسبت به نشریات هم خانواده‌اش داشته باشد و در شماره‌های آتی، طرحی نو تر دراندازد؛ برای تحقق همین مهم، اندیشه ما این است که در قالب پرونده‌هایی موضوعی به جستارهایی نو و پنهان مانده‌تر بپردازیم و با دعوت از اندیشمندان و گفتگو با صاحب نظران به سراغ مباحثی کم تر پرداخت شده برویم؛ در این شماره به معرفی سینمای جهان عرب و چالش‌های پیش رو که موجب بی نصیب ماندن سینمای ایران از بازار بزرگ فرهنگی این کشورها شده اشاره شده است و قرار بر این افتاده که سینمای کشورهای دیگر و رویدادهای مهم سینمایی آن‌ها برجسته شود و چهره‌های اثربخشِ سینما و تلویزیون که در این روزگارِ رخوت کم کار شده‌اند و فراموش، با صبا گفتگو کنند و دل بپردازند.

موضوعات متکثر شهری و اجتماعی که اثربخشی مستقیمی بر روی سینما دارند، از تعطیلی‌ها و تخریب‌های سالن‌های قدیمی و پرشکوه گذشته تا ایجاد سینماهای مدرن، توجه به موضوعات بین رشته‌ای و بویژه جایگاه ادبیات و روان شناسی در تولید آثار هنری که بر روی سینما تاثیرگذار هستند، دلیل انتخاب مضمون‌هایی که به لحااظ بسامد، سوژه فیلم‌های بسیاری را به خود اختصاص داده‌اند و… از پرونده‌های آتی صبا خواهد بود. . کما تلاش می‌کنیم برای خوانندگان نازنین این ماهنامه در هر شماره مطالب و موضوعات جانبی که با سینما گره خورده است داشته باشیم و به همه شاکله سینما بپردازیم.. که شراب با تو حلال است و آب بی تو حرام.

 

 

 

کلید واژه:
گروه بندی: اخبار , ویژه ها

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است