بازیگر نقش اوحد:

یک سریال متفاوت در نقشی منفی!

کارهای جدی زیادی انجام دادم اما هیچ‌کدام به چشم نیامدند. همین هم شد که هر کارگردانی  با نگرانی یک نقش جدی به من پیشنهاد می‌داد.


نادر سلیمانی، از بازیگران نام آشنای تلویزیون در نقش اوحد در سریال عشق کوفی بازی می‌کند، اما چیزی که این نقش را ویژه ساخته، بازی در نقش شخصیت منفی است که با بسیاری از کارهای پیشین این بازیگر متفاوت است. سلیمانی درباره این تفاوت در انتخاب نقش می‌گوید: «من از همان سال‌هایی که تئاتر کار می‌کردم، نقش‌هایم همه جدی بودند و در کل تئاترهای جدی را بازی می‌کردم نه کمدی! به واسطه نصرالله رادش که هم دانشگاهی من بود، به سمت کار طنز آمدم و خوشبختانه طوری پیش رفت که کار ما در طنز چشمگیر شد..» گفتگو با بازیگر نقش اوحد را در ادامه می‌خوانید.

  • تجربه کار در یک نقش منفی علی‌رغم اینکه مردم شما را این گونه نمی‌شناسند چطور بود؟

واقعیت این است که من کارهای جدی زیادی انجام دادم اما هیچ‌کدام به چشم نیامدند. همین هم شد که هر کارگردانی  با نگرانی یک نقش جدی به من پیشنهاد می‌داد. به عنوان مثال «یک وجب از آسمان» یک فیلم سینمایی بسیار جدی بود اما دیده نشد. احتمالا این دیده نشدن به این دلیل بوده که مخاطب یک قالب از یک هنرمند را که می‌بیند دوست دارد هنرمند همان قالب را ادامه دهد اما برای یک بازیگر شکستن قالب خیلی مهم است و تعارف هم نداریم بسیار کار سختی است. بازیگر موظف است که در هر نقشی بازی درستی ایفا کند. وقتی آقای سعید سعدی سناریوی سریال «عشق کوفی» را به من داد، یک لحظه به این فکر کردم که من تا به حال چنین نقشی را بازی نکردم! نقش یک پدر عرب که خانواده‌ای از یک طایفه بزرگ دارد و خیلی هم جدی است. به‌هرحال پذیرفتم و آن را ایفا کردم و امیدوارم آنچه که مردم می‌بینند، دوست داشته باشند. با این حال سعی خودم را کرده‌ام که در این سریال یک کار متفاوت انجام دهم.

  • مهمترین چالش‌های شما برای بازی در یک اثر تاریخی و در نقش منفی چه بود؟

واقعیت این است که من تابه حال در سریال‌های تاریخی مربوط به صدر اسلام بازی نکرده بودم. اولین چیزی که کاملا به چشم می‌آید، دیالوگ‌هاست؛ دیالوگ‌هایی که کاملا متفاوت از دیالوگ‌های روزمره و معمولی است و الزام کارهای تاریخی هستند. نوع ایفای نقش هم بسیار متفاوت است و بازیگر را با چالش‌های جدی روبه‌رو می‌کند. در سریال تاریخی اینکه سررشته گفتار از دست بازیگر در نرود، بسیار مهم است. ما باید تسلط کاملی روی بیان پیدا می‌کردیم. بده‌بستان‌های کلامی بسیار حساس بود و باید تا جایی که می‌توانستیم نقاط ضعف را کم و نسبت به بازی شخصیت‌های طرف مقابل نیز آشنایی کامل پیدا می‌کردیم که بدانیم با سایر شخصیت‌های فیلمنامه باید چگونه برخورد کنیم.

  • عشق کوفی چه چیز جذابی برای شما داشت که بازی در آن را پذیرفتید؟

خیلی چیزها در این سریال تاریخی وجود داشت که من را جذب می‌کرد. اگر از تجربه کاری متفاوت در این سریال و ایفای نقشی جذاب در آن بگذرم، باید بگویم داستان این سریال و نقش خاصی که به من دادند هم بسیار گیرا بود. شخصیت اوحد برخلاف مردان عرب در آن زمان، به دخترش بسیار اهمیت می‌داد. او شخصیتی دانا و زیرک بود و دخترش هم شخصیت خاص و جنگجویی داشت. در واقع یکی از علت‌هایی که این نقش را پذیرفتم، متفاوت بودن نقش بود. ضمن اینکه ارادتم به امام حسین(ع) را هم باید اضافه کنم که صادقانه مخلص سیدالشهدا هستم.

  • امسال سریال عشق کوفی جایگزین نمایش تکراری سریال مختار شد. فکر می‌کنید این سریال بتواند جای مختارنامه را بگیرد؟

مختار بسیار سریال درست و فاخری بود و توانست مخاطبان ایرانی را با خودش همراه کند. اما سریال عشق کوفی هم روایت عشقی زیباست که فراز و نشیب‌های بسیاری دارد. همه عوامل از نویسندگان و بازیگران و طراحان نور و صحنه و… هم به کارشان مسلط بودند و خروجی سریال، یک اثر باورپذیر برای مخاطب بود که می‌تواند با آن هم ذات پنداری و همراهی کند. به نظرم با این پیش فرض‌ها ما شاهد یک سریال به یادماندنی خواهیم بود.

کلید واژه:
گروه بندی: اخبار , ویژه ها

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است