• کد خبر: 9786
  • گروه : اخبار , ویژه ها
  • تاریخ انتشار:13 اسفند 1402 ساعت: 11:56

چه سریالی ببینیم

ماهنامه صبا در بخش باشگاه مخاطبان به معرفی سریال‌های روز دنیا بر اساس انتخاب شما می‌پردازد. در ادامه با معرفی بهترین سریال‌های روز می‌پردازیم.


استاد هیچی                                                                         Master of None

کارگردان: عزیز انصاری و آلن یانگ

بازیگران: عزیز انصاری، اریک وارهایم و نوئل ولز

سال پخش: ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱

تعداد قسمت‌ها: ۲۵

ژانر: کمدی و درام

میانگین امتیازات  IMDB: ۸.۲

مورد بعدی از فهرست بهترین سریال های خارجی تمام شده، حول محور زندگی شخصی و حرفه‌ای یک بازیگر ۳۰ ساله به نام «دو» می‌چرخد؛ کسی که حتی در تصمیم‌گیری برای اینکه چه چیزی می‌خواهد بخورد، شدیدا مشکل دارد، چه برسد به اینکه مسیر زندگی خود را تا آخر عمر انتخاب کند. داستان این شخصیت، او را به درون موضوعات متنوعی مانند وضعیت اسفبار سالمندان، تجربه مهاجران و نحوه یافتن خوشمزه‌ترین ماکارونی برای شام می‌برد. او که در آثار دسته چندم بازی می‌کند، بعد از مدتی به این نتیجه می‌رسد که باید در زندگی‌اش تغییراتی بدهد و به‌دنبال پیشرفت باشد. او سپس با دختری آشنا می‌شود و به او دل می‌بندد. این سریال ظاهرا داستانی خنده‌دار و کمدی دارد اما مخاطب را وارد یکسری ناراحتی‎‌های تلخی می‌کند. استاد هیچی توانست نظر منتقدان را به خود جلب کند و محبوبیتی نیز بین مخاطبان نتفلیکس به‌دست آورد.

سریال آشنایی با مادر                      How I Met Your Mother

خالق: کارتر بیز و کریگ توماس

بازیگران: جاش رادنر، جیسون سیگل و کوبی اسمالدرز

سال پخش: ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴

تعداد قسمت‌ها: ۲۰۸

ژانر: کمدی، درام و رمانتیک

میانگین امتیازات  IMDB: ۸.۳

آشنایی با مادر که یکی دیگر از بهترین سریال‌های خارجی تمام شده به شمار می‌رود، همان‌طور که از اسمش هم به نظر می‌آید، داستان آشنایی تد موزبی با مادر فرزندانش را روایت می‌کند. ما در طول این سریال شاهد شکل‌گیری دوستی بین افراد مختلف و زندگی آن‌ها با یکدیگر هستیم؛ شخصیت‌هایی مثل مارشال و لیلی که تازه ازدواج کردند یا بارنی که محبوبیت زیادی بین طرفدارن پیدا کرده بود و رابین شرباسکی که یک خبرنگار کانادایی بود. یکی از دلایل اصلی محبوبیت این مجموعه را شاید بتوان اینطور دانست که طرفداران سریال Friends (دوستان)، بعد از اتمام سریال محبوبشان به‌دنبال یک جایگزین خوب بودند؛ هرچند که بعد از گذشت مدتی، آشنایی با مادر به‌طور کلی از زیر سایه سریال دوستان بیرون آمد و به خودیِ خود، تبدیل به یک اثر ماندگار شد.

جای خوب                                                                             The Good Place

کارگردان: مایکل شور

بازیگران: کریستن بل، تد دنسن و ویلیام جکسون هارپر

سال پخش: ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰

تعداد قسمت‌ها: ۵۳

ژانر: کمدی، درام و فانتزی

میانگین امتیازات  IMDB: ۸.۲

این سریال کمدی داستان گروهی از انسان‌ها را به ما نشان می‌دهد که بعد از مرگ، وارد دنیای پس از مرگ شده و قرار است پاداش کارهای خود را دریافت کنند، اما هیچ چیز آنطور که به‌نظر می‌رسد در این بهشت بی‌نقص و بدون اشکال نیست. این مجموعه خیلی زود توانست توجه و تحسین منتقدان و درکنار آن بینندگان را جلب کند؛ شاید بتوان این موفقیت را بیشتر از هر چیز مدیون پیچیدگی‌های داستانی‌ای باشد که در فصل اول وجود داشت و بینندگان را شوکه کرد. سریال The Good Place درنهایت با یک پایان بسیار خوب به کار خودش پایان داد که این پایان توانست هم طرفداران سریال و هم منتقدان را راضی نگه دارد. اگرچه این سریال کمدی همیشه در اوج نبوده و افت و خیزهای زیادی پس از فصل اول داشته، اما همیشه کیفیت خودش را حفظ کرده و توانسته اکثر طرفدارانش را راضی نگه دارد.

شکارچی ذهن                                                                             Mindhunter

خالق: جو پنهال

بازیگران: جاناتان گراف، هولت مک‌کالانی و هانا گراس

سال پخش: ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹

تعداد قسمت‌ها: ۱۹

ژانر: جنایی، درام و اسرارآمیز

میانگین امتیازات IMDB: ۸.۶

در سال ۱۹۹۵ دو نویسنده به نام جان ای. داگاس و مارک اولشیکر کتابی واقعی را با عنوان Mindhunter: Inside the FBI›s Elite Serial Crime Unit منتشر کردند. این کتاب آنقدر جذاب و چشمگیر بود که در سال ۲۰۱۷ یک مجموعه جنایی، دلهره‌آور و روانشناختی براساس آن ساخته شد؛ مجموعه‌ای که حضور شارلیز ترون و دیوید فینچر به‌عنوان تهیه‌کنندگان آن، باعث شدند تا به یکی از بهترین سریال های خارجی تمام شده تبدیل شود. این سریال، داستان تأسیس واحد علوم رفتاری در سازمان اف‌بی‌آی در اواخر دهه ۱۹۷۰ را نقل می‌کند؛ زمانی‌که جرم‌شناسی بالینی آغاز شده بود. سریال شکارچی ذهن دو تن از ماموران این واحد را نشان می‌دهد که یک پروژه تحقیقاتی را آغاز می‌کنند و در طی آن، به مصاحبه قاتلین سریالی دستگیرشده می‌پردازند؛ برای اینکه روان آن‌ها را بهتر درک کنند و بتوانند پرونده‌های در جریان را سریع‌تر به پایان برسانند.

کلید واژه:
گروه بندی: اخبار , ویژه ها

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است