• کد خبر: 9781
  • گروه : اخبار , ویژه ها
  • تاریخ انتشار:13 اسفند 1402 ساعت: 11:51

چه فیلمی ببینیم!

ماهنامه صبا در بخش باشگاه مخاطبان به معرفی فیلم‌های روز دنیا بر اساس انتخاب شما می‌پردازد. در ادامه با معرفی بهترین فیلم‌های روز می‌پردازیم.


جامعه برف                                                      Society of the snow

سال اکران: ۲۰۲۳

ژانر: ماجراجویی، مهیج

نمره آی ام دی بی: ۷.۹/۱۰

فیلم جامعه برف اقتباسی از یک داستان به شدت ناراحت‌کننده اما امیدبخش و انگیزه‌دهنده است که در سال ۱۹۷۰ اتفاق افتاد.

این فیلم درباره یک تیم راگبی در اوروگوئه است که وقتی برای رفتن به شیلی در هواپیما هستند، در میان کوه‌های آند سقوط می‌کنند. در عین حال که خیلی از افراد جان خود را از دست داده‌اند، حال، بازمانده‌ها باید برای زنده ماندن تلاش کنند.

نحوه فیلم برداری، نوع کارگردانی و بازی بازیگران، به گونه‌ای است که حتی برای یک دقیقه از نمایشگر چشم برنمی‌دارید. این فیلم سینمایی بسیار خوش ساخت است و برای طرفداران داستان‌های واقعی، کاملا توصیه می‌شود.

جامعه برفی بسیار مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و چندین منتقد آن را بهترین اثرِ بایونا نامیدند. این فیلم به عنوان ورودی اسپانیایی در جشنواره اسکار انتخاب شد و به عنوان یکی از ۱۵ فیلم نهایی در فهرست نهایی دسامبر بود.

برگ‌های افتاده                                                                       Fallen leaves

سال اکران: ۲۰۲۳

ژانر: درام، عاشقانه

نمره آی ام دی بی: ۷.۶/۱۰

این فیلم نیز اثری از سینمای اروپا (فنلاند) است. این اثر سینمایی مناسب کسانی است که فیلم‌های درام دوست دارند. خوب است بدانید که این فیلم در لیست بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ نیز قرار دارد و یکی از شانس‌های اسکار امسال به‌شمار می‌رود. البته اگر آثار درام دوست نداشته باشید، ممکن است دلتان را به دست نیاورد.

فیلم داستان آنسا دختر کارخانه کبریت سازی است که در یک سوپرمارکت کار می‌کند و زندگی خسته‌کننده‌ای را تجربه می‌کند .داستان فیلم در هلسینکی می‌گذرد. و در واقع دو انسان تنها که در جست‌وجوی عشق هستند، خیلی اتفاقی در یک بار با هم آشنا می‌شوند. البته، در مسیر آشنایی‌شان با هم مانع‌های زیادی شکل می‌گیرد. با این حال، آن دو موفق می‌شوند که باز هم با هم دیدار داشته باشند.

این فیلم سینمایی، هم شما را می‌خنداند و هم احساساتتان را درگیر می‌کند.

موجودات زیبا                                                                Beautiful beings

سال اکران: ۲۰۲۲

ژانر: درام

نمره آی ام دی بی: ‌۷.۴/۱۰

فیلم موجودات زیبا یک اثر دیدنی از سینمای ایسلند است. پس اگر فیلم‌های سینمای اروپا را دوست دارید یا می‌خواهید فیلم‌های غیرهالیوودی تماشا کنید، این فیلم را در لیست «فیلم چی ببینیم» خود جای دهید.

فیلم موجودات زیبا با پسری ۱۴ ساله به نام ادی شروع می‌شود. ادی زندگی خانوادگی خوبی ندارد و مادرش معتاد است. در مدرسه نیز از سوی همکلاسی‌هایش آزار می‌بیند. حتی پدرخوانده‌اش نیز او را اذیت کرده است. حال، او اتفاقی با سه پسر همسن‌وسال خودش آشنا می‌شود که آن‌ها هم زخم‌خورده‌اند و به نوعی زندگی سختی داشته اند. ادی که حالا گروهی برای خود پیدا کرده، خیلی زود با این بچه‌ها دوست می‌شود. آن‌ها که هر کدام مشکلات خود را دارند، خیلی زود مفاهیمی مثل عشق، خشونت، وفاداری و دیگر احساسات را تجربه می‌کنند.

این فیلم سینمایی توانسته در جشنواره‌های مختلف، تا به حال ۹ جایزه مهم را مال خود کند.

 

کلید واژه:
گروه بندی: اخبار , ویژه ها

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است