• کد خبر: 9764
  • گروه : اخبار , ویژه ها
  • تاریخ انتشار:12 اسفند 1402 ساعت: 13:41
نگاهی به فیلم‌های ستایش شده سینمای کره جنوبی

۱۰ فیلم ۱۰ شاهکار

در این گزارش ماهنامه صبا به فیلم‌های سینمای کره پرداخته‌ایم.



انگل

Parasite

کارگردان: بونگ جون-هو (Bong Joon-ho)

سال نمایش: ۲۰۱۹

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۶

خلاصه فیلم‌نامه: این فیلم زندگی اعضای یک خانواده فقیر را دنبال می‌کند که تصمیم می‌گیرند با نفوذ به یک خانواده ثروتمند همه کارهای آن خانه حتی کارهایی که در انجام آن‌ها مهارتی ندارند، خودشان انجام دهند و …بیش از ۳۰۰ منتقد این فیلم را به عنوان بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین گروه فیلم‌های خارجی انتخاب کرده‌اند.

درباره فیلم: فیلم Parasite که هنوز یکی از محبوب ترین فیلم های سال های اخیر سینمای جهان است، مثالی بی نقص و عالی از فیلمی غیرانگلیسی زبان به شمار می آید که در آمریکا به موفقیتی چشمگیر دست می یابد، فیلمی که توانست در سال ۲۰۲۰ جایزه اسکار بهترین فیلم سال و بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را بدست آورد. به عنوان فیلمی بی نظیر در جنبه‌های تکنیکی و پر از پیچش های داستانی قدرتمند، Parasite یک مدیتیشن دقیق در مورد تبعیض اجتماعی و سرکوب کاپیتالیستی مطلق و همه جانبه در کره جنوبی است. اگر چه فیلم نقدهای اجتماعی بسیار مهمی را مطرح می‌کند اما همچنان توانسته داستانی برای عموم مخاطبان را روایت کند، با روایتی جذاب و سرگرم کننده که به کمدی و درام شانه می‌ساید، پیش از آنکه فضایی بسیار پیچیده و تریلر گونه خلق کند.

جوایز: فیلم Parasite در نود و دومین دوره جشنواره اسکار موفق به کسب چهار جایزه مختلف شد که به ترتیب عبارتند از جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین نمایشنامه و نهایتا بهترین فیلم خارجی. این اثر سینمایی تاکنون ۲۶۶ میلیون دلار فروش داشته است و پرفروش‌ترین فیلم کره جنوبی تاکنون محسوب می‌شود.

نخل طلای بهترین فیلم جشنواره فیلم کن – سال ۲۰۱۹

بهترین فیلم جشنواره فیلم سیدنی – سال ۲۰۱۹

برنده ی جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم غیر انگلیسی‌ زبان – سال ۲۰۲۰

برنده ی جایزه ی بفتای بهترین فیلم غیر انگلیسی‌ زبان – سال ۲۰۲۰

برنده ی جایزه ی اسکار بهترین فیلم بین‌ المللی – سال ۲۰۲۰

برنده ی جایزه ی اسکار بهترین فیلم – سال ۲۰۲۰

رتبه ۲۰ لیست ۲۵۰ فیلم برتر imdb با امتیاز ۸.۶

کنیز

The Handmaiden

کارگردان: پارک چان-ووک (Park Chan-wook)

سال نمایش: ۲۰۱۶

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۱

خلاصه فیلم‌نامه: فیلم تماشایی ندیمه(کنیز) ۲۰۱۶ در دهه ۱۹۳۰ میلادی و در دوره اشغال کشور کره جنوبی توسط ژاپن روایت می‌شود و در مورد دختری جوان به نام سوک هی است که به عنوان ندیمه یک دختر ثروتمند ژاپنی به نام هیدکو استخدام می‌شود. هیدکو دختری تنها و منزوی است که به همراه شوهر خاله سلطه‌گر و بیرحم خود در یک عمارت بزرگ زندگی می‌کند. در این میان سوک هی نیز راز بزرگی را پنهان می‌کند و هیدکو به طور مخفیانه درگیر توطئه‌ای می‌شود…

درباره فیلم: فیلم کره‌ای کنیز اولین بار در جشنواره فیلم کن اکران شد و توانست نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند. خط داستانی قوی، شخصیت پردازی‌های خوب، کارگردانی عالی و بازیگران توانمند همگی در موفقیت این فیلم نقش‌های اصلی را عهده دار شدند.

این فیم بر اساس رمان Fingersmith که در سال ۲۰۰۲ توسط «سارا واترز» به نگارش درآمده بود ساخته شده، با این تفاوت که اتفاقات رمان در قرن نوزدهم در شهر لندن روایت می‌شود اما اتفاقات فیلم در دهه سی‌ام میلادی و در کره‌ی تحت سلطه‌ی ژاپن دنبال می‌شود. بازیگر نقش کنیز یعنی «کیم تائه-ری» که در این فیلم اولین حضور فیلم سینمایی بلندش را  تجربه کرده از بین ۱۵۰۰ متقاضی برای این نقش انتخاب شد. فیلمبرادری «کنیز» که نزدیک به  پنج ماه به طول انجامید در لوکیشنهای مختلفی واقع در کره‌ی جنوبی و ژاپن صورت گرفته است.

جوایز: «کنیز» در بخش مسابقه جشنواره کن ۲۰۱۶ حضور داشت. این فیلم از طرف مجلات و سایت‌های معتبر سینمایی امتیاز میانگین ۸۴ از ۱۰۰ را به دست آورده است.

رفیق قدیمی

Oldboy

کارگردان: پارک چان-ووک (Park Chan-wook)

سال نمایش: ۲۰۰۳

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۴

خلاصه فیلمنامه: اوته سا مردی خوشگذران در حالیکه به دلیل مستی بازداشت شده است در روز تولد دخترش دزدیده می‌شود و برای مدت ۱۵ سال در یک اتاف زندانی می‌شود. در طول ۱۵ سال هیچ‌کس به سراغ او نمی‌آید و هر بار که اقدام به خودکشی می‌کند توسط افراد ناشناس درمان شده و به اتاق قبلی بر گردانده می‌شود. بعد از سپری شدن ۱۵ سال به همان مرموزی روز اول آزاد می‌شود. در حالیکه در طول این ۱۵ سال فقط یک سؤال در ذهنش باقی مانده است. چرا من؟ …

درباره فیلم: فیلم Oldboy شاهکاری دیگر از پارک چان ووک است که به عنوان یکی از تکان دهنده ترین فیلم های تاریخ سینما شناخته می شود. بدون ذره ای اطلاعات در مورد اینکه چرا به مدت ۱۵ سال زندانی شده، مسموم شده و مورد شکنجه قرار گرفته است. روایت پازل گونه فیلم به شدت مبهوت‌کننده و جذاب است و واقعیت به بدترین و خشن‌ترین شکل ممکن فاش می شود، در حالی که رازآلودگی در سراسر داستان پرسه می زند. همزمان سکانس‌های اکشن بسیاری در فیلم وجود دارد تا روایت فیلم را پرانرژی و اضطراب آور نگه دارد. و البته وقتی پای فیلم Oldboy به میان می‌آید نباید به پایان‌بندی آن اشاره کرد که یکی از شیطانی‌ترین و ترسناک‌ترین پیچش‌های داستانی سینمای دهه ۲۰۰۰ را در خود دارد. چیزی که به عنوان یک رویای سورئال شروع می‌شود، به یک کابوس هلاکت‌بار تبدیل می‌شود که ردپایی از داستان‌های کافکا نیز در آن دیده قابل مشاهده است.

جوایز: در سال ۲۰۰۴ موفق شد جایزه بزرگ جشنواره کن را از آن خود کند و مورد تعریف و تمجید کوئنتین تارانتینو رئیس هیئت داوران آن دوره از جشنواره قرار گرفت و در سال ۲۰۰۸ شبکه CNN این فیلم را یکی از ۱۰ فیلم برتر آسیا در تاریخ معرفی کرد.

 

دختر پرروی من

My Sassy Girl

کارگردان:  کواک جه-یونگ (Kwak Jae-yong)

سال ساخت: ۲۰۰۱

نمره آی‌ام‌دی‌بی: ۸

خلاصه فیلم‌نامه: فیلم سینمایی دختر پرروی من به‌کارگردانی Jae-young Kwak  در گونه کمدی، درام و عاشقانه تولید شده است. دختر پرروی من که اولین فیلم Jae-young Kwak محسوب می‌شود و  بر اساس داستان‌هایی که توسط مردی به نام «هو سیک کیم» روی اینترنت منتشر کرده است، ساخته شده است.

درباره فیلم: یکی دیگر از برترین فیلم‌ های کره ای فیلم عاشقانه کمدی My Sassy Girl محسوب می‌شود که بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است. این فیلم یکی از موفق‌ترین آثار کره‌ای و از پرفروش‌ترین فیلم‌های کره‌ای است. در این فیلم همه‌چیز بر مبنای همین «تزلزل» شکل گرفته است. تزلزلی که چتر خودش را در جای جای فیلم پهن کرده و قرار است رابطه پسر و دختر را راستی‌آزمایی کند. تکلیف شخصیت‌ها نیز با خودشان معلوم نیست؛ گاهی هستند و گاهی نیستند. دختر پرروی من تا سیزده سال پس از اکرانش هم‌چنان به عنوان دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای کره جنوبی باقی ماند.

جوایز: این فیلم بسیار مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت به طوری که چند سال بعد سریالی از روی این فیلم ساخته شد و در سینمای هالیوود نیز این فیلم با بازی بازیگران امریکایی بازسازی شد.

خاطرات قتل

Memories of Murder

کارگردان:  بونگ جون-هو (Bong Joon-ho)

سال ساخت: ۲۰۰۳

نمره آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۱

خلاصه فیلم‌نامه: در یکی از روستاهای دورافتاده ی اطراف سئول، قتل‌های زنجیره‌ای رخ می‌دهد که مقتولین، همگی زنانی هستند که لباس قرمز به تن دارند. کارآگاه پارک، مردی عصبی، خشن و بی قید و بند، به همراه دستیارش مسئولیت پیگیری پرونده را بر عهده دارد. او که به هر ترتیبی می‌خواهد قاتل را پیدا کند، به زور شکنجه و کتک و تهدید، از مظنونین اعتراف می‌گیرد اما این اعترافات هیچ کدام به ثمر نمی‌نشیند. با آمدن بازرس سئو، جوانی که از سئول برای تحقیق آمده، مسئولیت کارآگاه پارک و دستیارش کمتر می‌شود. بازرس سئو، کم حرف و ساکت و متفکر است. او سرنخ‌های بهتری برای پیدا کردن قاتل دارد که این به مذاق کارآگاه پارک خوش نمی‌آید …

درباره فیلم: بونگ جون هو سال‌ها پیش از این که با فیلم «انگل» به یک ستاره‌ی جهانی تبدیل شود و اسکار بگیرد، در سال ۲۰۰۳ یک فیلم درجه یک به نام «خاطرات قتل» ساخت. فیلم داستان یک مجموعه قتل زنجیره‌ای بود که در فاصله بین ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۱ در شهر هواسئونگ کره جنوبی به وقوع پیوست. قاتل ناشناس این ماجرا، در طول پنج سال ۱۰ زن را مورد تجاوز قرار داده و به قتل رسانده بود. این اتفاق وحشتناک که خیلی‌ها آن را هولناک‌ترین قتل‌های زنجیره‌ای تاریخ کره جنوبی می‌دانند، از این جهت ترسناک‌تر بود که قاتل آن هیچ‌وقت پیدا نشده بود.

جوایز: خاطرات قتل هم از طرف منتقدین و هم از طرف مخاطبان، با استقبال خوبی روبه‌رو شد. این فیلم، برندهٔ جایزه ناقوس بزرگ سال ۲۰۰۳ کرهٔ جنوبی برای بهترین فیلم شد، در حالی که بونگ جون هو و سونگ کانگ هو به ترتیب جوایز بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر اصلی را کسب کردند. در پایان اجرای داخلی، این فیلم توسط ۵٬۱۰۱٬۶۴۵ نفر دیده شده بود، که به عنوان پربازدیدترین فیلم سال ۲۰۰۳ در کرهٔ جنوبی و چهارمین فیلم پربازدید تمام دوران کرهٔ جنوبی بود. این فیلم در جشنواره‌های کن، هاوایی، فیلم لندن و جشنواره سن سباستین به اجرا درآمد و جوایز بسیاری دریافت کرد. این فیلم همچنین به عنوان «بهترین فیلم کره‌ای قرن» انتخاب شد.

من شیطان را دیدم

I Saw the Devil

کارگردان: کیم جی وون

سال ساخت: ۲۰۱۰

نمره آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۸

خلاصه فیلم‌نامه: من شیطان را دیدم یک فیلم هیجان انگیز روانشناختی کره جنوبی به کارگردانی کیم جی وون و با بازی لی بیونگ هون و چوی مین سیک است. این فیلم داستان یک مامور مخفی را روایت می‌کند که به دنبال انتقام از یک قاتل زنجیره‌ای است که نامزدش را به قتل رسانده است. این فیلم در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و تحسین منتقدان را به خاطر نمایش شدید و گرافیکی آن از خشونت به دست آورد. کیم سو هیون ماموریتی را برای ردیابی و مجازات یک قاتل سریالی سادیستی به نام کیونگ چول آغاز می‌کند و به جای کشتن کیونگ چول، کیم تصمیم می‌گیرد همان میزان درد و رنجی را که بر قربانیانش تحمیل کرده بود، به او تحمیل کند.

درباره فیلم: «من شیطان را دیدم» فیلمی است که طبقه بندی آسان را به چالش می‌کشد. این یک فیلم هیجان‌انگیز، یک فیلم ترسناک، یک فیلم انتقام‌جویانه و یک درام روان‌شناختی است که همه در یک فیلم قرار دارند. شخصیت‌های پیچیده، تم‌های چالش‌برانگیز و عناصر تکنیکی تاثیرگذار، آن را در ژانر هیجان‌انگیز برجسته می‌کند و برای طرفداران سینمای چالش‌برانگیز باید دیدن کرد. با این حال، به دلیل خشونت گرافیکی و مضامین آزاردهنده، این فیلم برای همه نیست و کسانی که به چنین محتوایی حساس هستند باید با احتیاط برخورد کنند. «من شیطان را دیدم» فیلمی است که فراموش کردنش آسان نیست. خشونت شدید، شخصیت‌های پیچیده و مضامین تفکر برانگیز آن را در ژانر هیجان‌انگیز برجسته کرده است و استفاده از نمادگرایی، تفسیر اجتماعی و نقش‌های جنسیتی لایه‌هایی از عمق و معنا را به داستان می‌افزاید.

جوایز: این فیلم علاوه بر فروش بالا و ستایش از سوی منتقدان، جایزه هنری پکسانگ را هم از آن خود کرد.

بهار، تابستان، پاییز، زمستان… و بهار

Spring, Summer, Fall, Winter… and Spring

کارگردان:  کیم کی-دوک (Kim Ki-duk)

سال ساخت: ۲۰۰۳

نمره آی‌ام‌دی‌بی: ۸

خلاصه فیلم‌نامه: داستان این عنوان از فیلم های سینمایی کره ای در ۵ بخش روایت می‌شود که هر بخش، قسمتی از زندگی یک بودایی تازه کار و معلمش را به تصویر می‌کشد. این بخش‌ها هر کدام در فاصله زمانی ۱۰ تا ۲۰ سال و در فصلی متفاوت اتفاق می‌افتند.

در بخش بهار، کودکی کنار استادش در یک صومعهٔ بودایی پروش می‌یابد. کودک پر از شر و شور و سبکبالی است که البته با کمی رذلی و تخسی هم همراه است. کودک در دل طبیعت بکر و آرام بزرگ می‌شود، طبیعتی که به ظاهر وحشی است.

در فصل تابستان، راهب فیلم را در زمان نوجوانی می‌بینیم. او بدور از هرگونه آلایش و فکر پلیدی در کار خدمت به استاد و پرستش بودا زندگی می‌کند.

در پاییز فیلم، استاد بودایی به‌طور اتفاقی به خبری در روزنامه برمی‌خورد که مردی پس از قتل همسرش متواری شده‌است. قاتل همان شاگرد استاد است.

در بخش زمستان، راهب پس از سال‌ها به صومعهٔ حالا متروک بازمی‌گردد. این گونه به نظر می‌رسد که او دوران محکومیتش را سپری کرده و حالا دنبال چیزی در زندگی‌اش می‌گردد.

در آخرین فصل فیلم که مجدداً بهار است، چرخه تکرار می‌شود. راهب برای بچهٔ آن زن منزلت استاد یافته‌است. بچه در طبیعت جستجو می‌کند.

درباره فیلم : فیلم اثری تغزلی و همراه با قاب‌هایی شاعرانه است، با لحن بصری شهودی که فضایی بودیستی را به تصویر می‌کشد. مبنای چرخش فصل‌ها و ترکیب آن با گذر زمان تاکیدی است بر ساختار و حضور دایره‌ای در جهان و مناسبات درون آن، سفری تمثیلی به درون انسان، با همه زیبایی‌ها و زشتی‌هایش، که نشانه ذات طبیعتِ پیرامونش و روند حرکت و رشد و تعالی آن است.

جوایز: این فیلم در جشنواره های بین المللی جوایز متعددی را به خود اختصاص داد که می‌توان به بهترین فیلم جشنواره‌های اژدهای آبی کره، لوکارنو سوئیس، سن سباستین اسپانیا، بانکوک، ناقوس بزرگ کره، بودیل دانمارک و… اشاره کرد. همچنین در هفتاد و ششمین دوره جایزه اسکار در سال ۲۰۰۴ نماینده کره جنوبی بود.

مردی از هیچ کجا

The Man from Nowhere

کارگردان:  لی جانگ بام

سال ساخت: ۲۰۱۰

نمره آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۷

خلاصه فیلم‌نامه: مردی به نام چاتائه سیک که از نیروهای سابق ویژه است بعد از مرگ همسرش ارتش را رها می‌کند و در فروشگاه امانات در گوشه‌ای از شهر خود را مشغول می‌کند. تنها دوست او دختر بچه‌ای به نام جونگ سو است که مادرش شخصی معتاد و رقصنده است که در نزدیک خانه چاتائه زندگی می‌کنند. در یکی از روزها که مادر جونگ سو مواد هروئینی را از گروهی قاچاقچی و تبهکار می‌دزدد، چاتائه ناخواسته در گودالی از اتفاقات سقوط می‌کند و بعد از قتل مادر جونگ – سو به دنبال انتقام و پیدا کردن تنها دلخوشی‌اش در این دنیا به نبرد با این جانیان می‌پردازد تا انتقامی خونین را رقم بزند…

درباره فیلم: مردی از ناکجا (The Man from Nowhere) فیلمی اکشن، تراژدی محصول کشور کره‌جنوبی به کارگردانی و نویسندگی لی جانگ بام است که تهیه کنندگی آن را لی ته_هون برعهده داشته است. از فیلم مردی از ناکجا به عنوان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های کره‌ای در سال ۲۰۱۰ می‌توان نام برد. در این فیلم بازیگرانی چون وون بین، کیم سه-رون، کیم هی-وان، کیم سانگ-او و کیم تهون به ایفای نقش پرداخته‌اند‌.

جوایز: این فیلم در ۱۵ جشنواره مختلف اکران و برنده جوایز شد. از فیلم مردی از ناکجا به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های کره‌ای چندسال اخیر نام برده شده است. فیلم مردی از هیچ کجا پرفروش ترین فیلم سینمای کره در سال ۲۰۱۰ شد. از جمله جوایز و افتخارات فیلم مردی از هیچ کجا می‌توان به جایزه بهترین فیلم از سوی جوایز بائک سانگ آرت و دو جایزه از سوی جوایز اژدهای آبی اشاره کرد. این فیلم همچنین  در اکتبر ۲۰۱۰ در امریکا و کانادا نیز به‌روی پرده رفت.

 

مادر

Mother

کارگردان:  بونگ جون-هو (Bong Joon-ho)

سال ساخت: ۲۰۰۹

نمره آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۸

خلاصه فیلم‌نامه: در فیلم کره ای Mother شاهد داستان زندگی مادر و پسر عقب افتاده‌اش به نام دو جون هستیم. سکانس‌‌های اولیه فیلم با نگاه‌های نگران و متمرکز مادر روی پسرش شروع می‌شود. از فضای داستان مشخص می‌شود شغل مادر این داستان فروش گیاهان دارویی و طب سوزنی است. در این سکانس مشغول خرد کردن مقداری سبز است اما با این حال تمام حواس او معطوف پسر جوانش بوده که آن طرف خیابان مشغول وقت گذرانی با رفیقش است.

محوریت داستان فیلم کره ای مادر حول اتفاقات شبی می‌گردد که دو جون در حال برگشت به خانه وقتی کاملا مست بوده دختری را سر راه خود می‌بیند. صبح فردا جسد دختر پیدا می‌شود و دو جون به عنوان مظنون دستگیر شده و زندانی می‌شود. مادر اطمینان دارد که پسرش بی‌گناه است بنابراین تلاش می‌کند تا با استخدام وکیل و بعدتر خودش به تنهایی واقعیت این پرونده قتل را برملا کرده و پسرش را تبرئه کند.

درباره فیلم: در فیلم مادر، با یک ماجراجوی به سبک و ژانر فیلم‌هایم معمایی و پلیسی مواجه می‌‎شویم که در دل اتفاقی دراماتیک رقم می‌خورد و از سوی دیگر جدال عاشقانه‌ی مادر برای حفظ فرزندش را نظاره می‌کنیم. پایان بندی این فیلم هم به سبک سیاق همیشگی فیلم‌های بونگ جون هو، شکه کننده و حیرت آور است. یکی از کلیدی ترین نکاتی که در این فیلم بیش از سایر آثار بونگ جون هو به تصویر کشیده شده است، تکریم از سنت‌های شرقی است.

جوایز: این فیلم در دوره خود برنده ۴۴ جایزه و کاندیدای ۴۶ جایزه دیگر بوده است که از آن میان می‌توان به جوایز فیلم اژدهای آبی و بهترین فیلم جشنواره نیکان، و انتخاب به عنوان نامزد بهترین فیلم‌های بین‌المللی جایزه اسکار اشاره کرد.

قطار بوسان

(Train to Busan)

کارگردان: یان سنگ-هو (Yeon Sang-ho)

سال ساخت: ۲۰۱۶

نمره آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۵

خلاصه فیلم‌نامه: فیلم قطار بوسان ۲۰۱۶، زمانی که یک ویروس مرگبار زامبی در کره‌ جنوبی شیوع پیدا می‌کند، تعدادی از مسافران قطار سئول به بوسان برای زنده ماندن با موانع سر راهشان دست و پنجه نرم می‌کنند. وباید تلاش کنند که زنده بمانند تا به بوسان که پاک سازی شده برسند. سوآن برای تولد خود از پدرش می‌خواهد که به بوسان بروند و با مادرش‌ دیدار کند که در همین حین این ویروس در کره پخش می‌شود و کل کره را در بر می‌گیرد.

درباره فیلم: فیلم قطار بوسان به کارگردانی یان سنگ هو در سال ۲۰۱۶ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور کره جنوبی و در ژانر اکشن و وحشت است . در این فیلم گونگ یو، یو می جونگ، ما دونگ سیوک، سوآن کیم، کیم ایی سونگ و پارک میونگ شین به هنرمندی پرداخته‌اند. پس از اولین نمایش جهانی در بخش جنون نیمه‌شب جشنواره فیلم کن در ماه مه آن سال، فیلم از ماه ژوئیه در کره جنوبی اکران شد. بیش از ۱۱٫۵ میلیون نفر به تماشای «قطار بوسان» نشستند و فیلم ۸۰.۵ میلیون دلار در این کشور فروخت و پرفروش‌ترین فیلم سال شد. فیلم سانگ-هو در آمریکا و کانادا ۲.۲ میلیون دلار فروش داشت و ۱۵.۸ میلیون دیگر در سایر بازارها به دست آورد تا مجموع فروش جهانی خود را به ۹۸.۵ میلیون دلار برساند، و این در حالی است که هزینه تولید «قطار بوسان» تنها ۸.۵ میلیون دلار بود. فیلم در زمان خودش در رده نهمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای کره قرار گرفت.

جوایز:  این فیلم که پس از اکران، با استقبال فوق العاده کم نظیری مواجه شد، با حضوری درخشان و افتخار آفرین در جشنواره‌های معتبر داخلی و بین المللی، موفق شد نامزد دریافت ۷۱ جایزه در بخش‌های مختلف شود که در این بین، ۳۲ جایزه همچون «بهترین فیلم بین المللی» و «بهترین بازیگر نقش مکمل مرد» را از آن خود کرده است.

بهنام مزینانی

کلید واژه:
گروه بندی: اخبار , ویژه ها

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است