دبیر تحریریه پیشین صبا:

مجموعه رسانه ای صبا باید قدر خودش را بداند

نغمه دانش: مجموعه رسانه‌ای صبا با توجه به این‌که بازوهای مختلفی هم دارد اعم از روزنامه، ماهنامه، خبرگزاری، صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام؛ برای فرهنگ و هنر کشور، مجموعه مغتنمی است.


نغمه دانش در گفت‌گو با ماهنامه «صبا» در مورد اصول و اخلاق کاری خود، توضیح داد: من هیچ‌وقت معتقد به اولین‌ها، برترین‌ها، زیباترین‌ها و … نیستم، ولی آن چیزی که همیشه به عنوان مرام‌نامه من بوده و سعی کردم در بازه زمانی‌ای‌که در «صبا» فعالیت داشتم، به آن پایبند باشم و همکارانم را نیز دعوت کنم که به این موضوع پایبند باشند، این بود که همه ما بر مدار صداقت، انصاف و اخلاق حرکت کنیم. همیشه سعی‌ام بر این بوده که این سه موضوع را هیچ‌وقت در کارم فراموش نکنم و امیدوارم که در آن موفق شده باشم. این مشی و شیوه‌ای است که در این سه سال در «صبا» به کار بردم، و خیلی هم به آن اصرار کردم و در آن تا حدود زیادی هم موفق بودم. از نظر خودم این بهترین کاری بود که می‌توانستم انجام دهم.

او در خصوص تعامل سینماگران با رسانه‌های سینمایی گفت: هر رسانه‌ای شرایط و شخصیت خودش را دارد. طبیعتا برخی از اهالی فرهنگ و هنر ممکن است با یک رسانه‌ زاویه داشته باشند و با رسانه‌ای دیگر خیلی راحت باشند. «صبا» هم هیچوقت جدای از این قاعده نبوده است. ابتدا به ساکن که من وارد مجموعه شده بودم، مانند اغلب رسانه‌ها، عده‌ای به راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کردند، بعضی افراد هم یک نکات و زوایه‌هایی با آن داشتند. به مرور بخشی از آن نکات و زوایا با توجه به این‌که من هم یک رفاقت‌ها و آشنایی‌هایی با آن‌ها داشتم، مرتفع شد.

دانش معتقد است: برقراری یک رابطه سالم و محترمانه بین رسانه و سینماگران، به سطح کیفی رسانه کمک بزرگی خواهد کرد.

او درباره این رابطه توضیح داد: در حال حاضر بیشترین فضای ارتباطی و مشترک بین آن‌ها، فضای مجازی است. طبیعتا فضای مجازی یک قلق‌هایی دارد که اگر آن قلق‌ها را رعایت نکنیم، مخاطبمان را از دست می‌دهیم. پس رسانه‌ای‌ها برای ایجاد و حفظ یک رابطه سالم با مخاطبان خود، باید روی این نکته دقت لازم را داشته باشند که با مطالب و محتوایی که در فضای مجازی منتشر می‌کنند، موجب رنجش و دلگیری هنرمندان نشوند که به طور مثال آن‌ها از نوع تیتری که برایشان زده شده، یا زاویه‌ای که از آن به اثرشان نگاه شده و یا حتی عکسی که  از آن استفاده شده، دلخور شوند و در ادامه دیگر تمایل همکاری با مجموعه را نداشته باشند. در مجموع پیشنهاد من به همه رسانه‌های فرهنگی همچنین «صبا» که در بین بچه‌های فرهنگ و هنر، اعتبار و جایگاه خودش را دارد، این است که برای ارتقاء سطح کیفی رسانه خود، تا جایی که می‌توانند چالش‌هایشان را با بچه‌های فرهنگ و هنر بخصوص هنری‌ها (فرهنگی‌ها، خیلی چالش ندارند) به حداقل برسانند.

وی به توضیحاتش اضافه کرد: من قائل به این هستم که اگر کار رسانه انجام می‌دهم، ناخودآگاه آن زندگی حقیقی و رفتار حقیقی من هم ممکن است باعث یک مشکلاتی برای رسانه‌ام و همکاران دیگرم شود. پس باید مراعات کنم. به طور مثال اگر در فضای مجازی خودم دائما مطالبی منتشر کنم که مخاطبانم روی آن حساسیت دارند و گله‌مندشان کنم، طبیعتا برای همکارانم هم کار کردن در کنار من دلچسب نخواهد بود. چه بسا بعد از مدتی دیگر نخواهند با من و کنار من کار کنند.

دانش در ادامه به چالشی‌ دیگر اشاره کرد  و افزود: در حال حاضر یکی از چالش‌های رسانه‌های کاملا خصوصی، بحث اقتصادشان است. وقتی که نمی‌شود دستمزدهای قابل اعتنایی به خبرنگاران داد، طبیعتا جذب نیرو دشوار می‌شود و این به نظرم یکی از چالش‌های بزرگ این مجموعه‌ها است.

نغمه دانش گفت‌گو با ماهنامه «صبا» را این‌گونه پایان داد: مجموعه رسانه‌ای صبا با توجه به این‌که بازوهای مختلفی هم دارد اعم از روزنامه، ماهنامه، خبرگزاری، صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام؛ برای فرهنگ و هنر کشور، مجموعه مغتنمی است. به نظرم این جایگاه، برای خوش هم باید جا بیفتد که می‌تواند مجموعه بسیار بسیار تاثیرگذار و مهمی در سپهر رسانه‌ای کشور باشد. صبا باید قدر خودش را بداند.

 

 

 

 

کلید واژه:
گروه بندی: اخبار , ویژه ها

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است