«شی هالک»؛ یکبار مصرف و نا امیدکننده برای طرفداران

سریال « شی‌ هالک: وکیل دادگستری» اثر سرگرم کننده‌ای است که می‌تواند بیننده را برای لحظاتی با خود همراه کند، اما برای طرفداران هالک اثری بسیار ناامید کنند است و صرفا با اثری یک بار مصرف طرف هستیم.


 

سریال « شی‌ هالک: وکیل دادگستری» با حضور افتخاری شخصیت‌های مختلف مارول، تلاش می‌کند تا شخصیت شی هالک را وارد دنیای سینمایی مارول کند.

سریال «شی هالک» جدیدترین سریال دنیای سینمایی مارول برای شبکه دیزنی پلاس است که مدتی می‌شود پخش آن با انتشار قسمت نهم به پایان رسیده است. تمرکز این سریال روی معرفی شخصیت شی هالک و نمایش منشا داستانی این شخصیت در قالب یک سریال کمدی قضایی است که در طول آن سریال تلاش می‌کند تا زندگی جنیفر والترز به‌عنوان یک وکیل و هویت شی هالک را به چالش بکشد.

بدون شک طرفداران دنیای سینمایی مارول سال‌ها منتظر ساخت اقتباسی جدید از شخصیت هالک هستند، اما برخلاف انتظار شخصیت شی هالک معرفی می‌شود که البته باتوجه‌به روند فعلی MCU خیلی اتفاق غیر منتظره‌ای نمی‌تواند باشد. در هر حال مارول تلاش کرده است تا درکنار ابرقهرمان‌های فعلی، نسخه‌های دیگر این شخصیت‌ها را مثل مایتی ثور، نسخه متفاوت کاپیتان آمریکا و غیره را معرفی و ارائه کند و حالا نوبت به شخصیت شی هالک در سریال «شی هالک» رسیده است.

اما مهم‌ترین سوالی که احتمالا مطرح می‌شود این است که چند درصد از طرفداران منتظر چنین سریالی بوده‌اند؟ سریال « شی‌ هالک: وکیل دادگستری» نیاز دارد تا درکنار اینکه شخصیت شی هالک را معرفی کند، نشان دهد که ساخت آن صرفا پر کردن برنامه‌های دیزنی پلاس نبوده است و این شخصیت واقعا نقش و اهمیت مهمی در آینده دنیای سینمایی مارول دارد. چنین موضوعی در سریال Ms Marvel هم دیده بودیم و حالا مارول با مشکلی مشابه در اینجا هم مواجه بوده است.

اگر قرار باشد رو راست باشیم، احتمالا خود مارول هم به‌خوبی می‌داند که جذابیت سریال از همان ابتدا تایید حضور هالک و ابومینیشن در این سریال بوده است. پس مارول در تصمیمی جالب توجه تصمیم می‌گیرد تا اهمیت سریال و شخصیت شی هالک را ازطریق حضورهای افتخاری و شخصیت‌های مهمان افزایش دهد. شخصیت‌های مهمان بخش مهمی از داستان سریال را شکل می‌دهند تا جایی‌که بعضا حتی خود شی هالک را به حاشیه می‌برند.

از همان ابتدا شاهد حضور شخصیت هالک هستیم که درواقع تمرکز قسمت‌های ابتدایی روی تبدیل شدن جنیفر والترز به شی هالک و سپس کنترل خشم و بازگشت به زندگی عادی است. شروعی قابل قبول و مثل از سریال که با اینکه نحوه تبدیل شدن او به هالک کمی ساده و پیش و پا افتاده است، اما شاهد شیمی خوب مارک رافلو و تاتیانا ماسلانی در این بخش هستیم. در ادامه کم کم سریال تلاش می‌کند تا زندگی کاری و ابرقهرمانی این شخصیت را به چالش بکشد.

بخش زیادی از این موضوع با تمرکز روی حضور شخصیت‌های مهمان مثل وانگ تا ابومینیشن است که بعضا شاهد بخش‌های خوبی مثل وانگ هستیم یا بعضا بخش‌های ناامید کننده‌ای مثل ابومینیشن وجود دارد. به‌صورت کلی اگر طرفدار هالک هستید و دوست داشتید تا شاهد نبرد دوباره این شخصیت با ابومینیشن باشید، سریال « شی‌ هالک: وکیل دادگستری» یک ناامیدی بزرگ برای شما است و صد البته تغییرات این دو شخصیت در سریال نیز کاملا در جهت منفی بوده است.

مشخصا بخش مهمی از سریال « شی‌ هالک: وکیل دادگستری» روی این موضوع است که شی هالک قرار است در پرونده‌هایی در ارتباط با شخصیت‌هایی دارای قدرت‌های ابرانسانی رسیدگی کند یا وکالت این اشخاص را بر عهده بگیرد. از این طریق هم سریال در تلاش است تا لحظات کمدی را خلق و ارائه کند که بسیاری از این شوخی‌ها در ارتباط با قوانین آمریکا یا ابرقهرمانان مارول است. این موضوع تا حدودی در طول سریال جواب داده است، اما این برتری همیشگی نیست و سریال افت و خیز بالایی همیشه دارد.

پس سریال واقعا در عمل نمی‌تواند بدون کمک شخصیت‌های مهمان کار خاصی از پیش ببرد و داستانی شخصی جنیفر والترز که عمدتا مشکل او در دوستی با اشخاص دیگر و خارج شدن از تنهایی است، جذابیت به مراتب کمتری دارد. همین موضوع است که باعث می‌شود تا سازندگان یک کمدی عاشقانه را درکنار داستان اصلی ارائه کنند که تلاشی کاملا ناموفق است و تا حد زیادی به کلیت سریال هم ضربه زده است.

در عوض شخصیت وانگ در سریال بعضا از خود شخصیت شی هالک هم پیشی گرفته است و اگر او در بخش‌هایی از سریال حضور نداشت، احتمالا تماشا سریال می‌توانست سخت شود. اما بدون شک مهم‌ترین حضور مهمان و افتخاری این سریال به شخصیت دردویل تعلق می‌گیرد. قسمتی که در آن شاهد ورود دردویل در سریال هستیم، بدون شک بهترین قسمت سریال است.

اگرچه ما بخش متفاوتی از شخصیت دردویل را می‌بینیم و البته سوالاتی هم هنوز در مورد ارتباط آن با نسخه نتفلیکس وجود دارد، اما حداقل اکشن خوبی از این شخصیت شاهد هستیم که البته امیدوار هستیم در سریال اصلی خشونت بیشتری به سبک سریال Daredevil نتفلیکس داشته باشد. البته برخلاف انتظار ارتباط خوبی بین دردویل و شی هالک هم شکل می‌گیرد و یجورایی ترکیب این دو وکیل و ابرقهرمان مارول به نحوی موفق از آب در آمده است که حداقل برای من کمی غیر منتظر بود.

صد البته ورود دردویل به دنیای سینمایی مارول اتفاق جذابی است و او درواقع در قسمت خود توانست به ستاره سریال « شی‌ هالک: وکیل دادگستری» تبدیل شود، اما باز هم برخی ممکن است از لحن این شخصیت در سریال کمی ناامید شوند. البته این نکته را باید توجه داشت که او در یک سریال کمدی حضور دارد و تا حدی این تغییرات قابل قبول است، اما در هر حال در سریال Daredevil: Born Again انتظار می‌رود شخصیت تاریک‌تر و بی‌رحم‌تری را مشاهده کنیم.

اما در بین حضورهای افتخاری باید به قسمت پایانی و حضور عجیب کوین فایگی در پایان سریال اشاره کرد که او به شکل دوربین با کلاه نمایش داده شد. با اینکه در مجموع سریال بالا و پایین زیادی داشت، اما قسمت پایانی سریال تا حدی خلاقانه و جالب به تصویر کشیده است و عملا در مقایسه با بسیاری از سریال‌های مارول راه متفاوتی را دنبال کرده است. شخصیت شی هالک در دنیای سینمایی مارول به‌لطف تاتیانا ماسلانی شخصیت خوب و قابل قبولی به تصویر کشیده شده است.

درکنار آن شخصیت‌های همراه نسبتا خوبی را هم شاهد هستیم، اما سریال «شی هالک» در یک مورد نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند و آن هم نمایش اهمیت شی هالک در آینده MCU است. سؤال اصلی این است که شی هالک چقدر توانسته شخصیت مهمی باشد؟ آیا کسی برای آینده این شخصیت هیجان‌زده است؟ مارول در طول فاز چهارم دنیای سینمایی مارول توانسته شخصیت‌های جدیدی مثل شوالیه ماه، کیت بیشاپ، یلنا بلووا و شانگ چی را معرفی کند که هر یک توانسته‌اند به‌خوبی معرفی و مورد توجه قرار بگیرند.

اما در مقابل شخصیت‌هایی مثل میس مارول، آمریکا چاوز و حتی شی هالک هم هستند که واقعیتش حتی با وجود تلاش بازیگران آن نتوانسته‌اند آنطور که باید و شاید چندان جذابیتی داشته باشند و درواقع شخصیت‌های فراموش شدنی برای طرفداران هستند. البته بدون شک بخش مهمی از مشکلات سریال شی درواقع جلوه‌های ویژه آن است که باعث شده تا کیفیت کلی سریال بسیار کاهش پیدا کند و حتی ضربات جبران ناپذیری را به آن بزند.

اما واقعیت این است که همه مشکلات سریال «شی هالک» به این موضوع ختم نمی‌شود و اگر سازندگان بخواهند صرفا پشت مشکلات CGI سریال قایم شوند، تنها می‌خواهند صورت مسئله را پاک کنند. به‌طور مثال ما فکر می‌کردیم که سریال در حال زمینه‌سازی برای خط داستانی جنگ جهانی هالک است، اما در پایان با ورود هالک و پسرش همه‌چیز نقش بر آب می‌شود و تنها یک ناامیدی برای ما باقی می‌ماند. اگرچه هنوز امید داریم که درنهایت فیلم جدیدی از هالک ساخته شود، اما نه هالکی که صلح جو باشد.

سریال « شی‌ هالک: وکیل دادگستری» در مجموع اثر سرگرم کننده‌ای است که می‌تواند بیننده را برای لحظاتی با خود همراه کند، اما اثری نیست که یک طرفدار MCU حتما بخواهد آن را دنبال کند و حتی ممکن است برای طرفداران هالک اثری بسیار ناامید کننده باشد. شخصیت شی هالک فعلا نتوانسته جایگاه خاصی را در دنیای سینمایی مارول به‌دست بیاورد و سریال هم از به چالش کشیدن دو بخش متفاوت زندگی این شخصیت خیلی موفق عمل نمی‌کند تا صرفا با اثری یک بار مصرف و با شوخی‌های نسبتا بامزه طرف باشیم.

 

 

منبع: زومجی/ مسیح کریمی

انتهای پیام/

کلید واژه:
گروه بندی: اخبار , ویژه ها

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است