• کد خبر: 5065
  • گروه : اخبار , ویژه ها
  • تاریخ انتشار:5 شهریور 1401 ساعت: 13:21

«خاندان اژدها»؛ دنباله‌ای کنجکاوی‌برانگیز بر یک پدیده جریان‌ساز

«خاندان اژدها» برای تکرار موفقیت «بازی تاج و تخت» راه سختی پیش رو دارد اما قسمت اول این سریال بزرگترین افتتاحیه اچ‌بی‌او بود و بعد از قسمت آخر «بازی تاج و تخت» به دومین قسمت پربیننده یک سریال در تاریخ این شبکه نیز تبدیل شد.


اگر سریال‌باز حرفه‌ای هستید که احتمالاً نیازی به معرفی و توضیح نیست و فقط کافی است بگوییم که «خاندان اژدها» دنباله‌ای است بر پروژه موفق «بازی تاج و تخت» و از ابتدا با اتکا به جذابیت‌های آن مجموعه در مسیر تولید قرار گرفته است. اگر سریال‌باز هم نباشید، حتماً در این سال‌ها نام «بازی تاج و تخت» را شنیده‌اید و لااقل حتی به‌صورت ناخواسته، بریده‌هایی از موسیقی مسحورکننده این سریال را از شبکه‌های داخل تلویزیون شنیده‌اید!

«بازی تاج و تخت» را به معنای واقعی کلمه می‌توان یکی از پدیده‌های جریان جدید سریال‌سازی در دنیا قلمداد کرد. مجموعه‌ای اقتباس‌شده از یک رمان موفق، که توانست در قالب تلویزیونی، مخاطبانی میلیونی از سراسر دنیا را به سمت خود جلب کند. همین پشتوانه و توفیق هم شبکه اچ‌بی‌او به‌عنوان سرمایه‌گذار اصلی این پروژه را به فکر انداخت تا با مذاکره با عوامل ساخت همان سریال، مجموعه تازه‌ای را به‌صورت اسپین‌آف به تولید برسانند.

درباره داستان

اتفاقات سریال «خاندان اژدها» در حدود ۲۰۰ سال پیش از اتفاقات مجموعه «بازی تاج و تخت» رخ می‌دهد و به‌نوعی می‌توان این سریال را روایتی از شکل‌گیری خاندان تارگریِن دانست. اگر برای‌تان سوال پیش آمده که خاندان «تارگرین» چه کسانی هستند و چرا باید داستان شکل‌گیری آ‌ن‌ها برای مخاطب جذاب باشد؟ بی‌تردید مخاطب «بازی تاج و تخت» نبوده‌اید و تعریف کردن داستان این مجموعه جدید برای‌تان کمی سخت می‌شود!

البته واقعیت این است که تماشای «خاندان اژدها» نیازمند اطلاع از ماجراها و اتفاقات سریال «بازی تاج و تخت» نیست و به‌عنوان اثری مستقل هم می‌توانید به تماشا آن بنشیند. به‌خصوص اگر جزو آن دسته از فیلم‌بازهایی هستید که به داستان‌های فانتزی و فضاهای تخیلی، با کمی چاشنی اکشن و خشونت علاقه‌مند هستید، احتمالاً شما هم می‌توانید یکی از علاقه‌مندان بالقوه این مجموعه محسوب شوید. «خاندان اژدها» برای تکرار موفقیت «بازی تاج و تخت» راه سختی پیش رو دارد.

نکته‌های جذاب

تا به این‌جا تنها یک قسمت از «خاندان اژدها» پخش شده اما در همین گام نخست این مجموعه دست به یک رکوردشکنی زد و توانست با جذب ۱۰ میلیون مخاطب، عنوان پربیننده‌ترین افتتاحیه تاریخ شبکه اچ‌بی‌او را به‌نام خود ثبت کرد. این یک شروع خوب و البته قابل پیش‌بینی برای این سریال بود و باید دید قدرت داستان‌گویی راویان این مجموعه می‌تواند در ادامه رکوردهای «بازی تاج و تخت» را هم جابه‌جا کند.

قسمت اول «خاندان اژد‌ها» علاوه بر اینکه بزرگترین افتتاحیه اچ‌بی‌او بود، بعد از قسمت آخر «بازی تاج و تخت» که بیش از ۱۹ میلیون بیننده داشت، به دومین قسمت پربیننده یک سریال در تاریخ این شبکه نیز تبدیل شد. از دیگر نکات جذاب سریال «بازی تاج و تخت» ساخت موسیقی متن آن توسط یک آهنگساز ایرانی به‌نام رامین جوادی بود که این اتفاق در «خاندان اژدها» هم تکرار شده و این موضوع می‌تواند برای سریال‌بازهای ایرانی جذابیتی مضاعف داشته باشد.

خاندان اژدها

‌کارگردان: میگل سپاچنیک گرگ یایتانز

نویسنده: جرج آر. آر. مارتین

بازیگران: پدی کانسیداین، اولیویا کوک، اما دا آرسی، مت اسمیت، استیو توسن، ریس ایفانز و سونویا میزونو
محصول: آمریکا/ ۲۰۲۲

رتبه (اپیزود اول) در سایت IMDB: 8.9 از ۱۰

 

منبع: روزنامه هفت صبح

انتهای پیام/

کلید واژه:
گروه بندی: اخبار , ویژه ها

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است