«دنیای ژوراسیک: قلمرو»؛ دو ساعت‌و‌نیم ماجراجوییِ ناب یا فیلمی ابلهانه؟

«دنیای ژوراسیک: قلمرو» که عده ای آن را بدترین قسمت فیلم های «پارک ژوراسیک» می نامند از روز ۱۰ ژوئن روی پرده های سینما رفته است.


«دنیای ژوراسیک: قلمرو» عنوان فیلم اکشن علمی تخیلی آمریکایی به کارگردانی کالین ترورو و با فیلمنامه مشترکی از ترورو و امیلی کارمایکل است که دنباله ای بر فیلم «دنیای ژوراسیک: قلمرو گمشده» و به گونه ای ششمین قسمت از مجموعه فیلم های «پارک ژوراسیک» است.

قصه فیلم

چهار سال پس از نابودی ایسلا نابور، دایناسورها در سراسر جهان در کنار انسان‌ها به زندگی و شکار می پردازند. این توازن شکننده میان انسان و دایناسورها، آینده را دوباره شکل می‌دهد و یک ‌بار برای همیشه تعیین خواهد شد که آیا انسان‌ها نقش خود را به عنوان بالاترین شکارچیان در کنار ترسناک‌ترین موجودات تاریخ حفظ خواهند کرد یا نه.

نقد فیلم

در وبسایت «راتن تومیتوز» فیلم «دنیای ژوراسیک: قلمرو» به طور متوسط از نظر ۳۴۳ منتقد، امتیاز نازل ۳۰ درصد را دریافت کرده است. اکثر منتقدان نظرات منفی در مورد این اثر داشته اند که در ادامه بخش هایی از آنها را می بینیم.

تی تی استرن انزی منتقد «سینسیناتی» با کنار هم گذاشتن چهار کلمه از این فیلم ماجراجویی اکشن انتقاد کرد و نوشت: جاده ای طولانی، خسته کننده و پرپیچ و خم.

سارا میشل فترز منتقد «مووی فریک» درباره فیلم نوشت: «دنیای ژوراسیک: قلمرو» فیلم ابلهانه بی مزه ای است و این اتفاق مرا غمگین می کند.

فدریکو فورزان منتقد «گوسیت تاک» نوشت: این فیلم، بدون شک بدترین فیلم از مجموعه «پارک ژوراسیک» است.

لیندا کوک منتقد نیز به طور مختصر درباره فیلم گفت: یک اثر عظیم و ابلهانه.

البته همه منتقدها به فیلم حمله نکرده اند بعضی از آنها از جمله ویکتور لوپز منتقد «اسپیناف» درباره فیلم گفت: «دنیای ژوراسیک: قلمرو» دو ساعت و نیم ماجراجوییِ ناب است.

رابرت روتن منتقد «لارامی مووی اسکوپ» هم به تحسین فیلم پرداخت و درباره آن چنین اظهار نظر کرد: این فیلم یکی از آن فیلم‌های تاریک وحشتناک و افسرده‌کننده درباره یک ماجرای آخرالزمانی قریب‌الوقوع نیست، اگرچه می‌توانست به راحتی با چند تغییر جزیی به این گونه فیلم ها تبدیل شود. این فیلم یک اثر سرگرم کننده، مملو از صحنه های اکشن، نوستالژیک و با جلوه های ویژه است.

«دنیای ژوراسیک: قلمرو» با مدت زمان ۲ ساعت و ۲۷ دقیقه و با گروه بازیگران مشهوری چون کریس پرت، لورا درن، جف گلدبلوم و سم نیل از روز ۱۰ ژوئن به طور گسترده در سینماهای آمریکا روی پرده رفته است.

منبع: خبرگزاری صبا/ مصطفی علوی

انتهای پیام/

کلید واژه:
گروه بندی: اخبار , ویژه ها

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است