• کد خبر: 3390
  • گروه : اخبار , ویژه ها
  • تاریخ انتشار:21 اردیبهشت 1401 ساعت: 14:09
کارگردان سریال «جناب‌عالی» در گفت‌وگو با ماهنامه صبا:

سینمای ایران بازیگران درجه‌ یک خود را فراموش کرده است

عادل تبریزی، کارگردان مجموعه «جناب‌عالی» در گفت‌وگو با ماهنامه صبا گفت: سینما و تولیدات نمایشی ما بازیگران درجه‌یک را فراموش کرده و از آن‌ها استفاده نمی‎‌کند.


در گفت‌وگویی که در ماهنامه صبا با عادل تبریزی، کارگردان مجموعه «جناب‌عالی»، داشتیم از او در مورد علاقه‌اش به استفاده از بازیگران مطرح و قابل‌احترام قدیمی (که در سال‌های اخیر به‌اندازه گذشته مطرح نبوده‌اند) پرسیدیم. تبریزی در پاسخ، شیوه انتخاب بازیگر در آثارش را چنین توضیح داد:

«وقتی به مرحله انتخاب بازیگر می‌رسم، هیچ کاری به جریان‌های روز سینمای ایران ندارم. اصلاً برایم مهم نیست چه‌کسی دارد جایزه می‌گیرد یا سینمای ایران دارد به چه شکلی مطرح می‌شود. خودم را با جریان‌های روز تطبیق نمی‌دهم بلکه خود را با دل خودم تطبیق می‌دهم. من یک هارد دارم که در آن عکس‌های بازیگران قدیمی قرار دارد. با مرور آن عکس‌ها احساس می‌کنم خیلی وقت‌ها نقطه وصل نگاه مردمْ فراموش شده است. ما قبلاً اگر فیلم «افعی» را می‌دیدیم، همان‌قدر که جمشید هاشم‌پور در فیلم مهم بود، کامران باختر هم مهم بود. یعنی ستاره فیلم فقط هاشم‌پور نبود. در این فیلم‌ها، وقتی از سالن بیرون می‌آمدیم ایلوش خوشابه یا نرسی گرگیا در ذهن ما می‌ماندند. این خاصیت سینمای قدیم بود. الآن خاصیت سینمای ایران این است که وقتی از سالن بیرون می‌آیی، دیگر نقش‌های فرعی را نمی‌شناسی… آن بازیگران فرعی، به‌نظرم نقطه وصل مردمی فیلم‌ها بودند. وقتی نگاه کردم، فهمیدم که منوچهر آذری ۱۵ سال است جلوی دوربین نرفته است. پیشنهادهای دیگری برای بازی در نقش پدر امیرعلی به من شد که هم ستاره بودند و هم بعداً می‌توانستم بگویم که من با فلانی کار کرده‌ام. اما روی انتخابم ایستادم و به آقای رضوانی [تهیه‌کننده] گفتم آقای آذری را بیاوریم. برای خیلی از عوامل سؤال بود که مگر اصلاً منوچهر آذری بازی می‌کند؟ همان لحظه‌ای که در دوربین آقای آذری را در حال بازی دیدم، پیش خودم گفتم وای به سینما و تولیدات نمایشی ما که این همه آدم‌های شیرین و بازیگران درجه‌یک را فراموش کرده و از آن‌ها استفاده نکرده است.»

متن کامل این گفت‌وگو به‌زودی در ماهنامه صبا منتشر خواهد شد.

 

انتهای پیام/

کلید واژه:
گروه بندی: اخبار , ویژه ها

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است