• کد خبر: 3333
  • گروه : اخبار , ویژه ها
  • تاریخ انتشار:19 اردیبهشت 1401 ساعت: 15:04

امیر جدیدی و خلق مامور امنیتی متفاوت در «روز صفر»

بازی در نقش مامور امنیتی روز صفر به بازیگری نیاز داشته که بتواند با بازی‌اش تماشاگر را متقاعد کند و امیر جدیدی به خوبی توانسته است این نقش را ایفا کند. 


کاراکتر مامورین امنیتی در سینمای ایران همیشه بر مبنای کلیشه‌ها طراحی شده‌اند. اما سعید ملکان در فیلم روز صفر کوشیده است از این کلیشه‌ها فاصله بگیرد و تصویر تازه و متفاوتی از یک مامور امنیتی نمایش دهد. ملکان مامور امنیتی فیلمش را فقط در حال انجام ماموریت نشان می‌دهد. او با این کار ابعاد عاطفی و کلیشه‌ای که می‌توانست برای تریلر نفس‌گیرش مضر باشد را از کاراکتر می‌گیرد و به جای آن به این شخصیت وجهی ملی می‌بخشد. قهرمان فیلم ملکان خونسرد، باهوش، جذاب و قدرتمند است. مردی که در راه تامین امنیت کشورش با کسی شوخی ندارد و از هیچ تلاشی در این راه فروگذاری نمی‌کند. مامور امنیتی روز صفر یک چهره ملی است. چهره ملی که در گمنامی با خضوع تمام و بدون هیچ توقعی برای حفظ تمامیت ارضی ایران تلاش می‌کند.

امیر جدیدی در شمایل یک ستاره کلاسیک

امیر جدیدی تنها بازیگر سینمای ایران است که شمایل ستارگان سینمای کلاسیک را دارد. بازیگری با بدنی ساخته و پرداخته و چهره‌ای جذاب که تماشاگران را بدون این‌که لازم باشد کار خاصی انجام دهد جذب می‌کند. این شمایل متفاوت به امیر جدیدی کمک کرده است تا نقش‌های متفاوتی را در سینمای ایران بازی کند. نقش‌هایی که خارج از کلیشه‌های مرسوم سینمای ایران قرار می‌گیرد. بازی در نقش مامور امنیتی روز صفر به بازیگری نیاز داشته که هم بتواند صحنه‌های اکشن را به خوبی اجرا کند و هم بتواند با بازی‌اش تماشاگر را متقاعد کند که با تکیه بر هوش و درایتی که دارد از پس ماموریت دشواری که بر عهده‌اش گذاشته شده برمی‌آید. در سینمای ایران تنها یک بازیگر با چنین مختصاتی وجود دارد و آن امیر جدیدی است که با بدنی آماده و نگاهی نافذ نقش یک مامور امنیتی را با سلحشوری تمام بازی کرده است. مامور امنیتی که یک قهرمان ملی برای ایرانیان است.

منبع: سینما تیکت/

انتهای پیام/

کلید واژه:
گروه بندی: اخبار , ویژه ها

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است