• کد خبر: 3320
  • گروه : اخبار , ویژه ها
  • تاریخ انتشار:18 اردیبهشت 1401 ساعت: 15:12
به بهانه پخش از شبکه پنج تلویزیون ایران؛

«فرمانروای نقاب‌دار»؛ درام‌ تاریخی کره‌ای که خسته‌تان نمی‌کند

«فرمانروای نقاب دار» نام یک سریال کره ای است که از شنبه ۱۷ اردیبهشت هر شب ساعت ۱۹ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.


«فرمانروای نقاب دار» یا (پادشاه؛ صاحب ماسک) نام یک سریال تلویزیونی محصول کره جنوبی با بازی یو سونگ هو، کیم سو هیون، کیم میونگ سو، یون سو هی، هیو جون هو و پارک چول مین است که سال ۲۰۱۷ میلادی از روز ۱۰ می (۲۰ اردیبهشت) در ۴۰ اپیزود ۳۰ دقیقه ای هر چهارشنبه و پنجشنبه در کشور کره جنوبی از شبکه ام‌بی‌سی پخش می شد و از شنبه ۱۷ اردیبهشت هر شب ساعت ۱۹ از شبکه پنج تلویزیون ایران پخش خود را آغاز کرده است.

داستان این مجموعه

در دوران سلسله چوسان، پسری که پادشاه یی یون مدت ها انتظارش را می کشید، به دنیا می آید، اما پادشاه در ازای جان این بچه، قدرت اداره تامین آب را به انجمن مخفی «پیونسو» که دولت را در اختیار دارد، واگذار می‌کند. پادشاه صورت ولیعهد را با ماسک می‌پوشاند و او را مخفیانه بزرگ می‌کند تا از این پسر در برابر گروه پیونسو محافظت کند. شانزده سال بعد، ولیعهد یی سان که به عنوان یک مرد جوان محترم بزرگ شده است، نقاب خود را برمی‌دارد و مخفیانه قصر را ترک می‌کند و به شهر می‌رود تا بفهمد چرا از زمان تولدش نقاب زده است. هدف او ملاقات با استاد وو بو، تنها کسی که دلیل نقاب زدن این پسر را می‌داند، است.

جوایز این مجموعه

سریال «فرمانروای نقاب دار» در سال ۲۰۱۷ در رویداد جوایز درامای کره جنوبی که مربوط به بهترین‌های تلویزیون در کره جنوبی است و از سال ۲۰۰۷ به این طرف برگزار می شود توانست جوایز بهترین سریال، بهترین فیلمنامه و بهترین استعداد بازیگری برای نو مین جئون را دریافت کند.

این سریال در جوایز سالانه شبکه ام بی سی نیز در ۱۳ شاخه نامزد شد که مهمترین جایزه سال مربوط به بهترین درام سال را به مجموعه تاریخی «یاغی: سارقی که مردم را دزدید» واگذار کرد.

میزان مخاطب های این مجموعه

میانگین کلی تماشای تمام اپیزودهای این سریال چهل قسمتی در سطح کشور کره جنوبی ۱۱٫۵ درصد بود و این در حالی است که میانگین تماشاگران در شهر سئول پایتخت این کشور عدد ۱۳٫۵ درصد بود.

محبوب ترین اپیزود این مجموعه از دید مخاطب های کره ای ایپزود ۳۸ام و کم اقبال ترین قسمت مجموعه هم اپیزود پنجم به ترتیب با میانگین تماشاگر ۱۷٫۶ درصد و ۸٫۵ درصد بوده است.

نظر مخاطب ها

این مجموعه در وبسایت ای ام دی بی مورد پسند اغلب کاربرها قرار گرفته است. برای مثال یکی از کاربرها درباره مجموعه نوشت: معمولا درام‌های تاریخی کره ای کمی خسته‌کننده هستند، به‌خصوص زمانی که از قسمت شانزدهم فراتر می‌روند با این حال، این مجموعه، حس علاقه و جذابیت را تا پایان برای مخاطب نگه می دارد. مطمئنا رمز و راز موجود در سریال آنقدرها هم خوب نبود زیرا فهمیدن آن کار سختی نیست. با این حال صحنه های اکشن زیاد مجموعه و لباس ها و دکورها بسیار واقعی هستند و اجراها نیز عالی اند. داستان عاشقانه این سریال هم مشکلی ندارد، هرچند این داستانِ عاشقانه در پایان کمی خسته کننده می شود.

کاربر دیگری درباره این مجموعه نوشت: وقتی قسمت اول «فرمانروای نقاب دار» را تماشا کردم، به آن علاقه داشتم، فکر می‌کردم که این یک درام است که به سیاستِ دربار در آن دوره نگاهی دارد و گاها صحنه های اکشن هم دارد، صحنه های اکشن آمدند اما بخش سیاسی سریال فقط یک بازی بچه گانه بود. بسیاری از سوالات من نامشخص باقی ماندند، بسیاری از طرح های مجموعه معنی نداشت. شاید زیرنویس مجموعه خوب نبود اما باید بگویم خود داستان هم فاقد جذابیت بود.

«فرمانروای نقاب دار» از شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ هر شب ساعت ۱۹ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

منبع: خبرگزاری صبا/ مصطفی علوی

انتهای پیام/

کلید واژه:
گروه بندی: اخبار , ویژه ها

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است