نگاه هالیوود ریپورتر به فیلم جدید ریدلی اسکات؛

«خانــــــدان گـــــوچــــی»؛ بیش از اندازه طولانی و بدون نظم!

فیلم خاندان گوچی (House of Gucci)، جدیدترین اثر ریدلی اسکات، اخیرا در لندن نمایش داده شد و توانست میانگین امتیازات نسبتا متوسطی را از منتقدان مطرح جهانی بگیرد.

فیلم House of Gucci یا در زبان فارسی «خاندان گوچی» یکی از جدیدترین آثار درام، دلهره‌آور و جنایی شرکت مترو گلدوین مایر (Metro-Goldwyn-Mayer) است که به‌دست کارگردان و تهیه‌کننده بااستعداد و محبوبی به‌نام ریدلی اسکات ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم The Last Duel (آخرین دوئل)، فیلم All the Money in the World (تمام پول‌های جهان)، فیلم Alien (بیگانه)، فیلم The Martian (مریخی) و فیلم Blade Runner (بلید رانر) و … اشاره کرد.

در فیلم خاندان گوچی، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند لیدی گاگا در نقش پاتریزیا رجانی، آدام درایور در نقش ماریزیو گوچی، جرد لتو در نقش پائولو گوچی، جرمی آیرونز در نقش رادولفو گوچی، سلما هایک در نقش گیسپینا اریما، آل پاچینو در نقش آلدو گوچی، جک هیوستن در نقش دومنیکو دی سول و ریو کارنی در نقش تام فورد و … حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم خاندان گوچی در تاریخ ۹ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۸ آبان ۱۴۰۰) در اودئون میدان لستر که در شهر لندن قرار دارد، به‌صورت محدود نمایش داده شد. سازندگان این اثر در نظر داشتند که فیلم خود را در تاریخ ۲۴ نوامبر (۳ آذر) به‌صورت عمومی و گسترده در سینما‌های سرتاسر ایالات متحده نمایش دهند. تا به این لحظه این اثر درام امتیاز ۶۰ را از بین ۳۳ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده بکی جانستون و روبرتو بنتیونگا بوده است.

این هنرمندان فیلمنامه را براساس داستانی که خود بکی جانستون حول محور نوشته‌ی The House of Gucci: A Sensational Story of Murder, Madness, Glamour, and Greed از سارا گای فوردن مطرح کرده بود، نوشتند. از طرف دیگر هم خود ریدلی اسکات، جیانینا اسکات، کوین جی. والش و مارک هافمن نقش تهیه‌کننده این اثر را داشتند. این فیلم به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که اکثر آن‌ها هم در بخش روبه‌بالا و متوسط قرار دارند. اکثر منتقدان معتقد بودند که بازیگران به‌طرز فوق‌العاده‌ای ظاهر شدند و خیلی خوب نقش‌های خود را ایفا کردند، اما نسبت به فیلمنامه و نحوه نگارش آن انتقاداتی داشتند.

از طرف دیگر هم ۶۵ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر دلهره‌آور را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۶۶ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند. از آن‌جا که مدتی پیش فیلم House of Gucci برای منتقدان مطرح جهانی نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فیلم House of Gucci از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

فیلم خاندان گوچی با الهام از داستان واقعی و تکان‌دهنده‌ی این خانواده ساخته شده است؛ خانواده‌ای که پشت امپراطوری مد ایتالیا قرار داشتند. وقتی پاتریزیا رجانی (با بازی لیدی گاگا)، به واسطه‌ی ازدواج وارد خانواده گوچی می‌شود، جاه‌طلبی غیرقابل کنترل او خودش را نشان می‌دهد؛ کسی که از یک خانواده سطح پایین، ناگهان وارد چنین خانواده بزرگ و قدرتمندی شده بود. کم کم جاه‌طلبی پاتریزیا شروع به نابود کردن میراث خانواده کرد و مارپیچی از خیانت، انحطاط، انتقام و درنهایت… قتل را به وجود آورد.

حال با هم نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فیلم House of Gucci می اندازیم:

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

اسکات سال فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کند. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، فصل قابل توجهی را دارد. کمتر از ۲ ماه پیش، فیلم آخرین دوئل اکران شد و همان هم بهترین فیلم اسکات در سال‌های اخیر بود. حالا فیلم خاندان گوچی آمده که بهتر از آن کار قبلی در سال‌های اخیر این کارگردان است؛ تفاوت زیادی هم با آثار قبلی او دارد.

اوون گلیبرمن | ورایتی

فیلم House of Gucci یک اثر درام/مستند تیز و برنده است که سرگرمی زیادی را همراه خود دارد؛ آن هم درکنار مجموعه بزرگی از رذایل جاه‌طلبانه و زشت. اما با تمام این وجود باز هم نتوانست به یک اثر سینمایی موفق و زیرکانه تبدیل شود.

آلیسا ویلکینسون | وکس

فیلم خاندان گوچی احتمالا خنده‌دارترین کمدی و جذاب‌ترین تراژدی امسال است. همه مخاطبان از دیدن مناظر و صحنه‌های زیبای آن لذت می‌برند.

بیل گودی کونتز | آریزونا ریپابلیک

آیا فیلم خوبی‌ست؟ یک فیلم… است. آنقدر‌ها هم که به نظر می‌آید، کوچک و بد نیست. قطعا نمی‌توان آن را شاهکار دانست که این هم به خاطر عدم وجود بازی فوق‌العاده‌ی لیدی گاگا نیست. این فیلم یک سرمایه‌گذاری است؛ اما تماشای اینکه این بازیگران چنین کار‌های فوق‌العاده‌ای را انجام می‌دهند، ارزش وقت گذاشتن دارد.

دیوید رونی | هالیوود ریپورتر

این فیلم ریدلی اسکات آنقدر جذاب بود که نمی‌توانستم تماشای آن را از دست بدهم. اما نتوانست روی یک لحن و مسیر ثابت باقی بماند؛ بیش از اندازه طولانی بود و هیچ نظمی نداشت به‌طوری که مدام بین درام و اپرا بوفا (یا کمدی دراماتیک موزیکال) در حال جابه‌جایی بود.

می‌عبدلباکی | اسکرین رنت

فیلم خاندان گوچی اجرا‌های بسیار قوی‌ای در خود دارد و به قدری نمایشی است که برخی اوقات تماشای آن لذت‌بخش می‌شود. اما فیلمنامه و جریان کلی داستان، حتی روی همین لذت‌بخشی هم تاثیر می‌گذارد و آن را کم می‌کند.

ریچارد ویتاکر | آستین کرونیکل

فیلم House of Gucci شدیدا بد نیست، اما به‌طور غیرقابل انکاری خسته‌کننده، نخ‌نما و غیرجذاب است.

جانی اولکسینسکی | نیویورک پست

این اثر مثلا عمیق «گوچی»، اگر در قالب یک مقاله ترمی با عنوان «چطور ترور یک فرد مشهور را خسته‌کننده، کنیم» درمی‌آمد، احتمالا نمره بهتری می‌گرفت.

منبع: زومجی

انتهای پیام/

 

کلید واژه:
گروه بندی: ویژه ها

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است