• کد خبر: 2108
  • گروه : اخبار
  • تاریخ انتشار:6 آذر 1400 ساعت: 20:58
نگاه رسانه‌های معتبر به فیلم اسپنسر؛

روایت یک شاعرانه افراطی گره خورده با زندگی لیدی دایانا

فیلم سینمایی «اسپنسر» به کارگردانی پابلو لارائین از تاریخ ۳ سپتامبر اکران خود را آغاز کرده است و در این مطلب به نظرات رسانه‌های بین‌المللی و معتبر درباره این فیلم می‌پردازیم.


فیلم سینمایی «اسپنسر» به کارگردانی پابلو لارائین در تاریخ ۳ سپتامبر ۲۰۲۱ برابر با ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ در هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز برای اولین‌بار نمایش داده شد.

نگارش فیلمنامه این اثر برعهده استیون نایت بوده است و از طرف دیگر نیز خود پابلو لارائین، جوناس دورنبچ، پاول وبستر، جنین جکووسکی، مارین اده و خوان ده دیوس لارائین نقش تهیه‌کنندگان این اثر را داشتند.

در فیلم «اسپنسر»، بازیگرانی مانند کریستن استوارت در نقش دایانا یا همان شاهزاده ولز، تیموتی اسپال در نقش سرگرد گرگوری، شان هریس در نقش آشپز درن، سالی هاوکینز در نقش مگی، جک فارتینگ در نقش چارلز یا همان شاهزده ولز، جک نیلن در نقش شاهزاده هری، ریچارد سمل در نقش شاهزاده فیلیپ، استلا گونت در نقش ملکه الیزابت دوم و اولگا هلسینگ در نقش سارا حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

حال نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از این فیلم در خبرگزاری‌های بین‌المللی میندازیم.

اوون گلیبرمن از ورایتی؛

فیلم اسپنسر یک درام صمیمی است که با فاصله خیلی کمی دایانا را به ما نشان می‌دهد؛ آن هم با وجود تمام چیزهایی که ما درباره او می‌دانیم. در عین حال، یک افراط شاعرانه هم در فیلم وجود دارد.

 

زان بروکس از گاردین

کریستن استوارت در نقش اصلی این فیلم کاملا قانع‌کننده بود. او یک بازی ناخوشایند و مودب را در قالب دایانا به نمایش گذاشت و دقیقا باید همینطور هم می‌بود؛ زیرا خود دایانا هم در آن زمان رفتاری ناخوشایند و مودب را مقابل دیگران به نمایش می‌گذاشت. البته درکنار آن هم رفتارهای شیک و غریزی‌اش را با عشوه‌گری تزیین کرده بود و آن‌ها را هم در معرض نمایش قرار می‌داد.

دیوید رونی از هالیوود ریپورتر

همه چیز در فیلم اسپنسر اتفاق نمیفتد. این فیلم آنقدر در شرایط و وضعیت عادی‌ قرار می‌گرفت که من تصور می‌کردم مخاطبان و طرفداران را هم از خود دور می‌کند. اما کاری که این فیلم انجام می‌دهد، این است که یک داستان غم‌انگیز را به شکلی کاملا جدید و واقعا نگران‌کننده تعریف می‌کند؛ آن هم داستانی که همه فکر می‌کنیم آن را می‌شناسیم.

بن کرال از ایندی وایر

اسپنسر با کنار گذاشتن هرگونه تظاهر به مستند-واقع‌گرایی، نه یک فیلم درباره چیز به‌خصوصی است نه یک اثر بیوگرافیکی معمولی محسوب می‌شود. در عوض بخشی از یک خانه خالی از سکنه و تسخیر شده است که تلاش نمی‌کند تا زن واقعی‌ای را که پشت این افسانه قرار دارد، نمایش دهد؛ همان چیزی که عنوان فیلم تظاهر می‌کند.

اسپنسر پس از گذشت یک ماه از اکران خود توانسته از مجموع امتیازات، امتیاز ۷/۱ را از سایت معتبر IMDB دریافت کند.

کلید واژه:
گروه بندی: اخبار

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است