تحلیل انیمیشن محبوب کودکان

بچه رییس۲ ؛ کسل کننده و تکراری!

صداپیشگان مطرحی به جای شخصیت های داستان صحبت کرده اند از جمله آنها میتوان به آلک بالدوین، جیمی کیمل و لیسا کودرو اشاره کرد .

بچه های قسمت قبل حالا بزرگ شده اند اما به دور از یکدیگر زندگی می کنند. تیم علی رغم اینکه پدر خانواده است، متوجه می شود که دخترش در حال دور شدن از اوست و…تام مک گراث که قسمت قبل را هم کارگردانی کرده بود. مک گراث یکی از شخصیت های برجسته انیمیشن سازی محسوب می شود که پیش از این سری انیمیشن های محبوب «ماداگاسکار» را هم کارگردانی کرده بود.

«بچه رئیس ۲ » به صورت اختصاصی برای خانواده ها و کودکان ساخته شده وسرشار از لحظات کوتاه و خنده دار است. لحظاتی که در آن شخصیت های جالبی نظیر دختربچه با موهای قرمز و یا آن سه پلیس با تکه کلام معمول شان که به راحتی می توانند شما را به خنده بیندازند. شاید اگر انیمیشن لحظات بیشتری به آن ها اختصاص می داد وضعیت بهتری می داشت.

«بچه رئیس ۲» به شدت سردرگم است و نمی تواند هدف اصلی خود را تعیین کند. در حالی که به نظر می رسد انیمیشن در ابتدا قصد داشته درباره ارزش های خانواده باشد، اما در میانه راه تغییر مسیر داده و به سمت اپلیکیشن های موبایل و سیستم آموزشی در مدارس و مباحث دیگر می رود. اینکه چرا به یکباره سازندگان تصمیم گرفته اند مباحث مربوط به تکنولوژی را وارد محیط ساده داستان کنند مشخص نیست. برنامه نویسی و اپلیکیشن سازی و … موضوعی نیست که برای رده سنی مخاطبین « The Boss Baby: Family Business» چندان جالب توجه باشد.

یک نکته عجیب درباره «بچه رئیس ۲» اینکه در برخی از دقایق مشکلات طراحی و متحرک سازی در شخصیت ها دیده می شود که برای انیمیشنی در این سطح عجیب به نظر می رسد.

«بچه رئیس: مسائل خانوادگی» فاصله زیادی از قسمت نخست دارد. علی رغم اینکه قسمت اول این انیمیشن نیز در رده بهترین ها جای نمی گیرد، با این حال توانسته بود با فروش قابل توجه خود راه را برای یک دنبال باز کند تا شاید بتواند در قسمت دوم ارزش های خود را به اثبات برساند. اما پیچیدگی های اضافه داستان و سردرگمی سازندگان در شناخت مخاطبین شان باعث شده تا «بچه رئیس ۲ » علی رغم اینکه لحظات بامزه زیادی دارد، در مجموع تجربه ای تکراری و خسته کننده باشد.

 

نویسنده : میثم کریمی

کلید واژه:
گروه بندی: دسته‌بندی نشده

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است