واقعیت این است که هر نقشی که من تاکنون بازی کردهام متفاوت از نقشهای دیگرم بوده است و این نقش نیز شباهتی با نقشهای پیشین من ندارد.
مجموعه «مهیار عیار» حالا با روایت یک قصه در دل صفوی، تلاش میکند به اثر تازه تاریخی تلویزیون تبدیل شود. سیامک صفری، بازیگر ومدرس تئاتر است که درآثار تلویزیونی بسیاری ایفای نقش کرده است. از جمله مجموعههای مختارنامه، فرار بزرگ، آنام و گاوصندوق. وی نقش داروغه را در سریال مهیار عیار بازی میکند. گفتگوی این بازیگر با ماهنامه صبا را در ادامه میخوانید.
واقعیت این است که هر نقشی که من تاکنون بازی کردهام متفاوت از نقشهای دیگرم بوده است و این نقش نیز شباهتی با نقشهای پیشین من ندارد. ضمن اینکه خودم نیز تمایلی به بازی در نقشهای تکراری ندارم. زمانی که نقش داروغه به من پیشنهاد شد، فیلمبرداری سریال آغاز شده بود و ضمن صحبت با کارگردان، فضای کار، گریم و لباس ها را از نزدیک دیدم و چون فیلمنامه، نقش و فضای کار را دوست داشتم، این نقش را پذیرفتم و همه گروه از جمله کارگردان، فیلمبردار و .. دقت زیادی برای تولید هرچه بهتر سریال داشتند که این دقت نظر برای من خیلی اهمیت دارد.
قطعا برای هر بازیگری روبهرو شدن با نقشهای مختلف اتفاق تازهای است که تجربه جدیدی را به همراه دارد، چون هر نقش بستری برای استفاده از تجربیات گذشته و پذیرش موقعیتهای جدید است. بیشتر سکانسها سریال را به خاطر فضای گرم و دوستانه عوامل فیلم دوست داشتم، گویی حس این فضای گرم به فیلم نیز منتقل شده و اثر مثبت داشته است.
من تجربه همکاری با آقای سیدحاتمی را نداشتم و تجربه جدیدی برایم بود. ولی خیلی بهسرعت با هم هماهنگ شدیم. چون خیلی به کارش مسلط بود و آدم ویژهای در مناسبات اخلاقی است که من نظیرش را کمتر دیدهام. به نظرم طراحی بسیار خوبی هم برای صحنه و لباس این کار انجام شده و بسیار متناسب با تاریخ آن دوران بود. آنهم با شرایط و امکاناتی که در اختیار داشت و یک سریال پرلوکیشن و پربازیگر بود. در بحث گریم هم به نظرم آرمین اسماعیلی خیلی خوب کار کرد و از این نظر هم اتفاق خوبی افتاد.
اصولا بازیگری، کار آسانی نیست به خصوص زمانی که عطر و بوی یک دوره تاریخی دارد اما به طور کل وقتی وارد پروژهای میشوم سعی میکنم پروژه را دوست داشته باشم و ارزش کار همه عوامل را میفهمم و همیشه سختیهای کار را نمیبینم و فقط آن روزهای خوب برایم قابل رویت و ارزش است.
ایرانیان اهل قصه شنیدن هستند بنابراین کیفیت فیلمنامه در جذب مخاطب بسیاراهمیت دارد حتما موارد دیگری نیز موثر است که متخصصین این امر باید آن را مورد بررسی قرار دهند. این روزها سریال مهیار عیار توانسته نظر مخاطبان را جلب کند. تاریخ، بستری برای روایت این داستان است. یعنی داستان در این برهه از زمان روایت میشود و قرار نیست وقایع تاریخی در داستان بیان شود. به تعبیری داستان ما در معماری، طراحی لباس و صحنه این دوران تاریخی اتفاق میافتد و مخاطب این چیزها را دوست دارد.
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است