شکوفایی سینما و تلویزیون های جهان در پساکرونا

نیمه دوم سال منتظر چه فیلم وسریال هایی در جهان باشیم؟

فیلم‌های سینمایی و سریال های تلویزیونی سال 2021 با وجود تعطیلی و تعویق چندباره، برای اکران در سینماها و شبکه‌های کابلی خانگی آماده شدند.

سینمای جهان در دو سال اخیر همانند دیگر مشاغل و صنایع، صدماتی زیادی را از شیوع و شرایط کرونایی متحمل شد و شمار زیادی از پروژه های مهم سینمایی تعطیل یا به تعویق افتادند. از سوی دیگر گروهی از فیلمسازان معتبر از سینما به تلویزیون کوچ کردند و بسیاری از صاحب نظران جایگاه سینما را با مخاطرات جدی همراه دانستند. اما گویا این پیش بینی های بدبینانه دوام زیادی نیافت و با مهار نسبی ویروس کرونا و آغاز به کار پروژه ها سینمایی بار دیگر شاهد اوج گیری هنر صنعت سینما در جهان هستیم و به نظر می رسد این روند رشد تداوم یابد.

فیلم‌های سینمایی و سریال های تلویزیونی سال ۲۰۲۱ با وجود تعطیلی و تعویق چندباره، برای اکران در سینماها و شبکه‌های کابلی خانگی آماده شدند و امسال شاهد طیف گسترده ای از ژانرهای مختلف سینمایی از علمی تخلیلی و ترسناک تا اکشن و تریلرهای جذاب هستیم که توسط فیلمسازای مختلف و سرشناسی چون استیون اسپیلبرگ، مارتین اسکورسیزی، ریدلی اسکات، جوئل کوئن، جین کمپیون، استیون سودربرگ و… ساخته و آماده نمایش شدند. از سوی دیگر بخشی از آثار به نمایش در نیامده در سال ۲۰۲۰ قرار است در سال ۲۰۲۱ اکران شوند تا سال جدید میلادی، سال سینمای پسا کرونا و شروع به کار دوباره سینماها در بسیاری از کشورها باشد.

در این فهرست برجسته ترین فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی که در فصل های تابستان تا زمستان قرار است در سینماهای آمریکا به نمایش در آید معرفی و مورد تحلیل قرار گرفته اند. علاوه بر آن برخی فیلم های اکران شده در سینماهای جهان که هنوز نسخه باکیفیت و زیرنویس دار آنها در در دردسترس سینمادوستان ایرانی قرار نگرفته نیز به عنوان آثار جدید در این فهرست قرار گرفتند.

۱.. فیلم داستان وست ساید West Side Story))

 کارگردان: استیون اسپیلبرگ

بازیگران: انسل الگورت، ریچل زیگلر، ریتا مورنو، کوری استول، برایان دارسی جیمز، آریانا دی‌باس، دیوید آلوارز و مایک فایست

تاریخ اکران: ۱۰ دسامبر (جمعه، ۱۹ آذر )

نام استیون آلن اسپیلبرگ به خودی خود می تواند کنجکاوی ها به سمت تماشای اثری از وی را برانگیزد حالا تصور کنید اسپیلبرگ بزرگ و سازنده آثار  ماندگاری چون فهرست شیندلر و نجات سرباز رایان، به سراغ بازسازی فیلمی خاطره انگیزی به نام West Side Story ساخته رابرت وایز  و یکی از بهترین موزیکال‌های عاشقانه‌ی رفته و اینچنین تماشای فیلم جدید اسپیلبرگ می تواند جذابیت های تماشای آن را دو چندان نماید.

در اطلاعات اولیه فیلم، خود اسپیلبرگ به عنوان تهیه‌کننده فیلم معرفی شده  و تونی کوشنر فیلمنامه‌نویس نامزد اسکار برای همکاری‌هایش با اسپیلبرگ مثل «لینکلن» و «مونیخ» فیلمنامه را از روی نمایشنامه‌ی برادوی اقتباس کرده که همین دلیل دیگری برای جذابیت فیلم است. داستان وست ساید اقتباسی آزاد از «رومئو و ژولیت» ویلیام شکسپیر است که آثار زیادی در تاریخ سینما از روی آن الهام و ساخته شده است. نخستین بار، سال ۲۰۱۴ بود که استیون اسپیلبرگ ابراز تمایل کرد که فیلم «داستان وست‌ساید» را بازسازی کند. فیلم قرار است بیشتر به نسخه‌ی نمایشنامه وفادار باشد تا فیلمی که سال ۱۹۶۱ ساخته شده است.

گمانه زنی های اولیه حاکی از این است که بعید نیست اسپیلبرگ با این فیلم پس از سال‌ها مجددا یکی از نامزدهای اصلی مهم‌ترین جوایز کارگردانی باشد. پس اگر داستان وست ساید تبدیل به یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۱ شد، تعجب نباید کرد.

  1. سریال Pretend It’s a City

کارگردان : مارتین اسکورسیزی

زمان اکران: ژانویه  ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹)

مارتین اسکورسیزی پس از تجربه ژانرهای مختلف سینمایی در جدیدترین فعالیت هنری خود به سراغ تلویزیون آمده تا با همکاری با نتفلیکس یکی از کنجکاوبرانگیزترین آثار این شبکه کابلی پرطرفدار را تولید کند. مینی سریال هفت قسمتی اسکورسیزی ساختاری مستند گونه دارد و به سلسله گفت و گوها و خاطره بازی وی و دوست قدیمی اش فران لیبووتز اختصاص پیدا می کند.

مینی سریال در اواخر سال گذشته از نتفلیکس پخش شد اما همچنان نسخه با کیفیت و زیرنویس دار آن در دسترس سینمادوستان ایرانی قرار نگرفته است.علاقه مندان به آثار مستند و همچنین طرفداران مارتین اسکورسیزی به طور قطع از این مینی سریال پشیمان نخواهد شد چرا که بازخوردهای اولیه این سریال در میان منتقدان امریکایی و اروپایی، دال بر مستندی جذاب و پرمغز دارد که حاصل یک عمر تجربه و زندگی عمو مارتی و دوست روزنامه نگارش  لیبووتز است. هر قسمت این مینی سریال ۲۵ تا ۳۰ دقیقه ای است و همه قسمت های آن در روز ۸ ژانویه به طور یکجا در نتفلیکس ریلیز شده است.

  1. آخرین دوئل The Last Duel

کارگردان: ریدلی اسکات

بازیگران: مت دیمون، بن افلک، آدام درایور و جودی کومر

تاریخ اکران: ۱۵ اکتبر (جمعه، ۲۳ مهر )

حضور ریدلی اسکات و کستینگ فیلم آخرین دوئل به طور قطع هر سینما دوستی را در مواجهه با فیلم جدید کارگردان سرشناس هالیوودی و برنده ۴ جایزه اسکار  برای تماشا ترغیب می کند. علاوه برآن فیلم از آثار اقتباسی سال ۲۰۲۱ محسوب می شود که براساس کتاب «آخرین دوئل: داستان واقعی محاکمه با مبارزه در فرانسه‌ی قرون وسطی» نوشته اریک جاگر ساخته شده است. نکته‌ی جالب اینکه فیلمنامه را ۲ بازیگر آن یعنی بن افلک و مت دیمون البته به همراهی نیکول هولفسنر نوشته‌اند. بن افلک نقش فرعی دارد و مت دیمون در مقابل آدام درایور و جودی کومر نقش‌های اصلی فیلم را بازی می‌کنند. داستان فیلم در قرن چهاردهم فرانسه در زمان شارل ششم اتفاق می‌افتد. شوالیه ژان دوکاروژ و ژاک لو گری از اعضای گارد سلطنتی دوستان صمیمی یکدیگر هستند. بعد از اینکه کاروژ متهم به تجاوز به همسر گری می‌شود آن‌ها دستور دارند که تا مرگ یکی از آن‌ها با یکدیگر مبارزه کنند.

اسکات این فیلم را یک درام تاریخی و تعلیق‌زا می‌داند که در قرن ۱۴ میلادی پیش می‌رود. باتوجه‌به محدودیت‌های حاضر در مسیر سفر به کشورهای متفاوت اروپایی به خاطر کرونا، «آخرین دوئل» چندین و چند ماه تأخیر خورد.

 

  1. فیلم قدرت سگ The Power of the Dog

کارگردان: جین کمپیون

بازیگران: بندیکت کامبرباچ، کریستن دانست، جسی پلمونز.

تاریخ اکران: مشخص نیست.

کنجاو برانگیز بودن The Power of the Dog از سه جهت قابل تامل و توجه است: نخست شخص جین کمپیون که  از معدود کارگردانان زن تاریخ‌ساز سینمای جهان به شمار می آید و اولین زنی که توانست در دهه‌ نود با فیلم «پیانو» نخل طلای کن را به خانه ببرد.

دوم اقتباسی بودن داستان فیلم است که از رمانی به همین نام نوشته‌ توماس سویج به نگارش درآمده و داستان مردی  است که به همسر جدید برادرش اعلان جنگ می‌کند و سوم ترکیب بازیگران فیلم و حضور بندیکت کامبرباچ، کریستن دانست.

در خلاصه داستان مفصل تری که در یکی از نشریات سینمایی انگلیسی منتشر شده آمده است که فیلم قدرت سگ، داستان دو برادر را روایت می‌کند که یکی از آن‌ها با بازی بندیکت کامبرباچ باهوش و ظالم است و دیگری ساده‌لوح اما مهربان با بازی جسی پلمونز و سالهاست که در مونتانا زندگی می‌کنند. با ورود یک زن بیوهبا بازی کریستن دانست به داستان و ازدواج او با یکی از آنها آتش اختلاف را میان دو برادر روشن می‌کند.

فیلم جدید کمپیون تولید مشترک چند کشور است و فیلمی بین‌المللی محسوب می‌شود. فیلمبرداری فیلم ژانویه‌ی ۲۰۲۰ در نیوزیلند آغاز شد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا تا ۲۲ ژوئن به تعویق افتاد. قرار بود الیزابت ماس نقش اصلی زن را بازی کند که کریستن دانست جانشین او شد. فیلمنامه را هم مطابق اکثر کارهای کمپیون خودش نوشته است.

  1. فیلم تراژدی مکبث The Tragedy of Macbeth

کارگردان: جوئل کوئن

بازیگران: دنزل واشینگتن، فرانسیس مک‌دورمند، برندن گلیسون
تاریخ اکران: مشخص نیست.

نام برادران کوئن در سال های اخیر با تماشای آثار با کیفیت سینمایی و تلویزیونی مترادف بوده و وسوسه و توجه آنها به جزئیات داستانی و ساخت فیلم آنها را جزو برترین فیلمسازان معاصر جهان طبقه بندی کرده است. این بار اما تا حدی ماجرا فرق می کند به طوریکه جوئل کوئن در این فیلم به تنهایی و بدون همکاری با برادرش این فیلم را کارگردانی کرده و اقتباسی از نمایشنامۀ معروف شکسپیر یعنی مکبث انجام داده است. جالب است بدانید که این فیلم به شکل سیاه و سفید ساخته شده است و ترکیب جذاب بازیگران این فیلم از دنزل واشنگتن و فرانسیس مک دورمند تا کری هاوکینگز و هری ملینگ بازیگر سریال گامبی وزیر از دیگر وجوه کنجکاو برانگیز و جذاب تراژدی مکبث به روایت جوئل کوئن به شمار می آیند.

اطلاعات زیادی در خصوص داستان و جزییات فیلم منتشر نشده و درباره داستان یک خطی فیلم آمده است: پس از متقاعد شدن توسط سه جادوگر، لرد اسکاتلندی تصمیم می‌گیرد تا پادشاه اسکاتلند شود.

۶.فیلم بدون حرکت ناگهانی No Sudden Move

کارگردان: استیون سودربرگ

بازیگران: دان چیدل، بنیسیو دل تورو، مت دیمون

تاریخ اکران:  سال  ۲۰۲۱

استیون سودربرگ بدون شک در میان سینمادوستان به یکی از جذاب ترین و غیرقابل پیش بینی ترین کارگردان حال حاضر دنیا بدل شده که دو سریال نیک و موزاییک و همچنین فعالیت های هنری و تجاری اش نام او را به عنوان یکی از متقاوت ترین فیلمسازان شاغل در سینمای امریکا مطرح کرده که حضور بازیگران جذاب، داستان غیرقابل پیش بینی و فضاها و موقعیت های غیرمعمول از ویژگی های آثار متاخر سودربرگ است.

فیلم جنایی و معمایی بدون حرکت ناگهانی در مورد گروهی از خرده خلافکاران دهۀ ۱۹۵۰ است که برای ربودن چیزی استخدام می‌شوند، اما وقتی نقشه درست پیش نمی‌رود، می‌خواهند ببینند که چه کسی و چرا آنها را استخدام کرده است. دان چیدل، بنیسیو دل تورو،  دیوید هاربر، ری لیوتا، جولیا فاکس و برندن فریزر از بازیگران این فیلم هستند.

سودربرگ به دلیل ساخت آثار معمایی و هیجان انگیز، از جمله فیلم سازان متخصص و زبردست در ساخت تریلرهای تلویزیونی و سینمایی است و اثر جدید وی به دلیل تسلط و تبحری که در بیان و روایت قصه های معمایی از خود نشان داده از همین حالا کنجکاوبرانگیز و دیدنی خواهد بود.

 

  1. .فیلم گزارش فرانسوی (The French Dispatch)

کارگردان: وس اندرسون

بازیگران: سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دورمند، بیل مری، تیلدا سوئینتن، تیموتی شالامی، بنیسیو دل تورو، جفری رایت، لئا سیدو، الیزابت ماس، ویلم دفو، کریستف والتس، اوون ویلسون و آدرین برودی

تاریخ اکران:  ۲۸ ژانویه ۲۰۲۱

وس اندرسون در میان سینمادوستان با آثار فانتزی و خوش رنگ و لعابی تداعی می شود که آقای فاکس شگفت انگیز و هتل بزرگ بوداپست برجسته ترین نمونه های فانتزی و انمیشن این فیلمساز آمریکایی الاصل شاغل در هالیوود به شمار می آید. در گزارش ها و ریویوهای اولیه ای که از فیلم منتشر شده بیش از هر چیز به شمار زیاد ستارگان حاضر در فیلم از جمله فرانسیس مک دورمند و بنیسیو دل تورو اشاره شده است که احتمالا در فصل جوایز نیز از آثار تحسین شده سال لقب خواهد گرفت به طوری که گفته می‌شود که شرکت دیزنی می‌خواهد فیلم را نخست در یک جشنواره سینمایی معروف همچون جشنواره کن، جشنواره ونیز یا جشنواره تورنتنو نمایش دهد و سپس وقتی اثر وس اندرسون در یکی از این رویدادها خوش درخشید، آن را به سینماها و سپس به شبکه Hulu ببرد.

داستان فیلم گزارش فرانسوی در یک شهر خیالی در کشور فرانسه رخ می‌دهد؛ جایی که مسئولان یک مجله تصمیم دارند وقایع مهم دهه گذشته خود را در قالب یک گزارش به چاپ برسانند. رویدادهای مهم این دهه نیز شامل حبس ابد یکی از هنرمندان معروف شهر، شورش و تجمع دانشجویان و یک گروگان‌گیری می‌شود.

  1. . بیتلز: برگرد (The Beatles: Get Back)

کارگردان: Peter Jackson

بازیگران: اعضای گروه بیتلز

تاریخ اکران: ۲۷ آگوست ۲۰۲۱ (۵ شهریور )

ساخت مستند زندگی شخصی و حرفه ای گروه ها و افراد شناخته شده همواره از مرسوم ترین نوع مستندها سینمایی به شمار می رود که فارغ از اینکه چه کسی سازنده آن باشد برای مخاطبان سینما و تلویزیون جذاب و کنجکاوبرانگیز است. حال تصور کنید پیتر جکسون، کارگردان فیلم‌های حماسی فانتزی «ارباب حلقه‌ها» و مستند «آن‌ها پیر نمی‌شوند» سازنده مستند یکی از مشهورترین و محبوب ترین گروه های موسیقی راک در انگلستان و سراسر جهان یعنی گروه بیتلز باشد.

این فیلم مستند در واقع، شرح ساخته شدن یکی از مشهورترین آلبوم‌های گروه بیتلز یعنی «let it be» در دهه‌ی هفتاد است. فیلم از آرشیو اریجینالی که در مستند ۱۹۷۰ ساخته‌ مایکل لیندزی هاگ درباره‌ی این آلبوم ساخته شده بود، استفاده کرده است. این فیلم قرار است رفاقت میان اعضای گروه بیتلز را به تصویر بکشد که هنوز هم برقرار است. جکسون از همان تکنیکی که در مستند «آن‌ها پیر نمی‌شوند» استفاده کرده بود بهره برده تا تصاویر آرشیوی و سیاه و سفید رنگ و روی مدرنی پیدا کنند. بیش از ۵۵ ساعت ویدیو و ۱۴۰ ساعت صدای استودیویی برای ساختن این مستند مورد استفاده قرار گرفته است. به علاوه‌ی کنسرت ۴۲ دقیقه‌ای شاهکاری که گروه بیتلز روی پشت بام ضبط کرده بودند. برای طرفداران موسیقی و به خصوص سبک راک «بیتلز: برگرد» می‌تواند جزو مستندهای عمر باشد.

  1. فیلم ماتریکس ۴ ( Matrix 4)

کارگردان: لانا واچوفسکی

بازیگران: کیانو ریوز، کری-ان ماس، یحیی عبدالمتین دوم، نیل پاتریک هریس، جیدا پینکت اسمیت، جسیکا هنویک و جاناتان گروف

تاریخ اکران: ۲۲ دسامبر (چهارشنبه، ۱ دی)

ماتریکس ۴ بدون شک یکی از کنجکاو برانگیزترین آثار ۲۰۲۱ سینمای آمریکا است که بالاخره و پس از کش و قوس های فراوان  قرار است  امسال به نمایش درآید تا طرفداران ماتریکس ها و به طور کلی اکشن های تخیلی، تازه ترین فیلم لاچوفسکی را تا چند ماه دیگر بر پرده سینماها تماشا کنند. هجده سال از تولید قسمت سوم مجموعه ماتریکس با عنوان انقلاب ماتریکس می‌گذرد و لانا واچوفسکی این بار به تنهایی و بدون همکاری مشترک با لی‌لی واچوفسکی در مقام کارگردان حاضر شده است.

در مورد داستان قسمت چهارم ماتریکس تاکنون اطلاعاتی منتشر نشده، اما با توجه به کشته شدن شخصیت‌های نئو و ترینیتی در قسمت سوم، بسیاری از مخاطبان در مورد چگونگی روند داستان در قسمت چهارم ماتریکس سوال دارند .البته این نکته قابل حدس است که قسمت چهارم ماتریکس بازآفرینی یا پیش درآمدی بر ماتریکس‌های گذشته نخواهد بود و احتمالا شاهد داستانی جدید در این قسمت هستیم.از دیگر نکات جالب در مورد فیلم ماتریکس ۴ انتشار همزمان نسخه سینمایی و نسخه دیجیتالی در HBO Max در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ می‌باشد.

  1. فیلم کوچه کابوس Nightmare Alley

کارگردان: گی‌یرمو دل‌تورو

بازیگران:  بردلی کوپر، کیت بلانشت، ویلم دفو.

تاریخ اکران: ۳ دسامبر ۲۰۲۱ (دوشنبه ۱۸ آذر )

گی‌یرمو دل‌تورو، اگرچه از جمله فیلمسازان درجه یک و هنری سینما محسوب نمی شود اما مجموعه فیلم هایش به دلیل جذابیت بصری و داستانی توانسته مخاطبان زیادی در سراسر جهان جذب خود نماید و جایزه آکادمی اسکار در سال ۲۰۱۸ اسکار برای فیلم شکل آب در مقام کارگردان، مهمترین گواه بر میزان تخصص و تبحر وی در امر فیلمسازی و جذب مخاطب است.کوچه کابوس یک فیلم درام مهیج آمریکایی است که فیلم نامه‌ آن را نیز خود دل‌تورو با همکاری کیم مورگان نوشته است. فیلم نامه این اثر بر اساس رمانی قدیمی با همین نام به نویسندگی ویلیام لیندسی گرشهام به نگارش در آمده است. داستان این فیلم در مورد یک بازیگر دورگرد جاه طلب با هنرنمایی بردلی کوپر است که استعداد زیادی در فریب دادن مردم با زبان بازی دارد که طی اتفاقاتی با یک روانپزشک زن با بازی کیت بلانشت که حتی از از او نیز خطرناک‌تر است همراه می‌‌شود و….

حضور بازیگران محبوب و مشهور یکی دیگر از جذابیت های فیلم جدید و کنجکاوبرانگیز دل‌تورو محسوب می شود: در این فیلم ستارگان پرشماری همچون بردلی کوپر (هشت نامزدی اسکار)، کیت بلانشت (برنده دو جایزه اسکار)، ویلیام دفو(چهار نامزدی اسکار)، رونی مارا (دو نامزدی اسکار) و… حضور دارند.

کمپانی سرچلایت پیکچرز که سال گذشته فیلم تحسین شده Nommadland را عرضه کرده بود مسئولیت توزیع این فیلم را برعهده دارد و طرفداران سینما به خوبی به این نکته واقف هستند که تا چه حد پخش کننده و لابی کمپانی ها در موفقیت و دیده شدن آثار مهم و نقش آفرین اند.

 

  1. .فیلم تل‌ماسه (Dune)

کارگردان: دنی ویلنوو

بازیگران: تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، جاش برولین، اسکار آیزاک، جیسون موموآ، خاویر باردم و زندیا

تاریخ اکران: ۱ اکتبر (جمعه، ۹ مهر)

جذابیت تماشای فیلم Dune از دو جهت حایز اهمیت است: اول اینکه فیلم بر اساس قصه ای اقتباسی از شاهکار ادبی فرانک هربرت ساخته شده و دوم بدین جهت که نام سازنده آثار تماشاگر پسند و جذابی چون Sicario ،  Prisoners و Incendies به عنوان کارگردان فیلم Dune و در تریلرهای ریلیز شده آن درج شده است.

دنی ویلنوو این بار هم مثل بلیدرانر ۲۰۴۹ سراغ فیلمی در ژانر ماجراجویانه‌ علمی-تخیلی رفته است. داستان فیلم در آینده‌ی دور اتفاق می‌افتد: دوک قبول می‌کند سراغ تل ماسه‌ی خطرناک برود که تنها منبع ارزشمندترین موجودی بشر است. دارویی که می‌تواند باعث طولانی شدن عمر انسان‌ها شود و باعث می‌شود آن‌ها افکار فراانسانی پیدا کنند و سفر با سرعتی بالاتر از نور را برای آدم‌ها ممکن می‌کند.

دنی ویلنوو در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این یکی از آرزوهایش بوده که این فیلم را بسازد و جاه‌طلبی بزرگش محسوب می‌شود. آلخاندرو خودوروفسکی که بزرگانی چون نیکلاس ویندینگ رفن و دیوید لینچ خود را تاثیرگرفته از او می‌دانند، به‌تازگی درباره این فیلم گفت: «من فیلم Dune جدید را خواهم دید. اما متاسفانه شکی در شکست خوردن نسبی آن ندارم. کتاب Dune فرانک هربرت کم‌وبیش غیر قابل اقتباس است. Dune  شاید علمی-تخیلی باشد، ولی بسیار بسیار ادبی است؛ انقدر ریشه در ادبیات دارد که نمی‌توان آن را به هنر هفتم آورد».

 

  1. سریال Parasite

کارگردان: بونگ جون-هو

تاریخ پخش: نامشخص

در پی موفقیت حیرت انگیز فیلم سینمایی انگل که در مراسم اسکار ۲۰۱۹ کسب کرد، سازندگان آن به صرافت ساخت سریالی تلویزیونی نیز افتادند و حال به نظر می رسد مینی سریال انگل از کنجکاوبرانگیز ترین آثار سال باشد. با اینکه زمان دقیق پخش این سیال مشخص نشده اما به طور قطع شبکه کابلی قدرتمند HBO پخش کننده آنست و به جهت تم عدالت طلبانه فیلم، به نظر می رسد سریال ملهم از آن نیز مخاطبانی جهانی پیدا کندفیلم انگل به کارگردانی بونگ جون-هو، موفق شد جایزه نخل طلای هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن را به‌دست بیاورد تا موفقیتی بزرگ در کارنامه این کارگردان با سابقه و سینمای کره جنوبی ثبت شود. در سریال Parasite بونگ جون-هو که وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم اصلی را بر عهده داشته، قرار است با آدام‌ مک کی، کارگردان فیلم ( The Big Short) و فیلم  Vice همکاری کند. با توجه به موفقیت های درخشان فیلم انگل، انتظار می رود سریال تولید شده آن هم توسط اچ بی او به یکی از بهترین سریال های ۲۰۲۱ بدل شود.

۱۳.شکارچیان روح: بعد از مرگ (Ghostbusters: Afterlife)

کارگردان: جیسون رایتمن

بازیگران: مکینا گریس، فین ولفهارد، کری کون، پل راد، بیل مری، دن اکروید، ارنی هادسون، سیگورنی ویور و آنی پاتس

تاریخ اکران: ۱۱ نوامبر (پنج‌شنبه، ۲۰ آبان)
گمانه زنی های اولیه نشان می دهد که ورسیون جدید گوست‌باسترز یکی از آثار شاخص ژانر ترسناک در سال ۲۰۲۱ باشد. تریلر فیلم نشان می دهد که گوست‌باسترز باید همزمان یک فیلم اکشن سرگرم‌کننده، یک فیلم ترسناک جالب و یک فیلم کمدی قابل قبول باشد؛ ترکیبی جادویی که در دهه‌ی ۸۰ میلادی خوش درخشید و حالا پیاده‌سازی درست آن برای فیلم‌سازهای امروز، سخت به نظر می‌رسد.

ریتمن با فیلم‌هایی مثل «یانگ ادالت»، «پا در هوا» و شاهکاری مثل «جونو» نشان داده بود که در ساخت فیلم‌هایی درباره‌ی بلوغ آدم‌هایی که سن و سالی از آن‌ها گذشته استاد است. او فیلم‌های انسانی و احساساتی با طنزی ظریف می‌سازد اما حالا سراغ یک کمدی فانتزی ماورالطبیعی رفته است.

گوست‌باسترز درواقع  به عنوان چهارمین قسمت از مجموعه شکارچیان روح، ادامه داستان قسمت‌های گذشته را بیان می‌کند. فیلم، داستان مادری به همراه دو فرزندش را بیان می‌کند که پس از فوت پدربزرگشان به مزرعه وی در شهری کوچک نقل مکان می‌کنند. آن‌ها با پشت سر گذاشتن حوادثی عجیب و ترسناک، با گذشته خود و کارهای پدربزرگشان بیشتر آشنا می‌شوند.

  1. مینی سریال Nine Perfect Strangers

سازندگان: دیوید ای. کلی و جان-هنری باترورث

بازیگران: نیکول کیدمن، ملیسا مک‌کارتی، لوک ایوانز، ملوین گرگ، سامارا ویوینگ

تاریخ پخش: سال ۲۰۲۱

درام تلویزیونی Nine Perfect Strangers را می‌توان از  مینی سریالهای کنجکاوبرانگیز ۲۰۲۱ دانست که ترکیب بازیگران و حال و هوای اولیه آن، بیش از هر چیز مینی سریال موفق و پرمخاطب «دروغ های کوچک بزرگ» را با حضور نیکول کیدمن تداعی می کند که اتفاقا کیدمن در این مینی سریال نیز یکی از نقش های اصلی را ایفا کرده است.این مینی سریال به نویسندگی دیوید ای. کلی و جان-هنری باترورث بر اساس رمانی از لیان موریارتی با همین نام ساخته‌ شده ‌است. داستان درباره ۹ استرالیایی از قشرهای مختلف است که در یک دوره ۱۰ روزه سلامت جسم و ذهن شرکت می‌کنند. این دوره در مکانی به نام خانه آرامش با مدیریت یک زن روسی مرموز به نام ماشا برگزار می‌شود و رفته‌رفته شاهد اتفاقاتی برای این نه نفر خواهیم بود. شبکه هولو (Hulu) پس از تجربه‎ موفق سریال Big Little Lies پخش این سریال را در سال ۲۰۲۱ در دستور کار دارد.

 

کلید واژه:
گروه بندی: ویژه ها

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است